Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Efter lidt søgen på siden har jeg nu specificeret mig lidt når det kommer til indkøb af nyt TV. Men med alle de forskellige modeller er det stadig lidt en jungle for mig. Håber i kan hjælpe.

Jeg har besluttet mig at købe et Philips - grundet design, billede og ambilight. Hvilke er så det bedste Fuld HD tv med ambilight inden for 42-47'' størrelsen til pengene (Under ca. 9.000)?
Har kigget på Philips 42PFL8404H (http://www.testfreaks.co.uk/tvs/philips-42pfl8404h/)

OG

47PFL7603H (http://www.pixmania.com/dk/dk/956324/ar ... 7603h.html)

Men er også åben overfor andre modeller.

På forhånd mange tak.
Hilsen,
JacobR
Af BrianH
Jeg ville tage Philips 42PFL7404H da det er samme skærm som Philips 42PFL8404H
Af JacobR
Tak for observationen BrianH. Det havde jeg aldrig selv fundet ud af :S

Men jeg har desværre en bedre halvdel der er blevet en smule begejstret for ambilight teknologien så det er efterhånden et krav.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Køb en lysliste fra Ikea og sæt langs kanten på TV'et i stedet. Det er langt bedre for filmoplevelsen hvis lyset ikke ændrer farve, og når man piller dét ud af Ambilight (dvs. blot lader lyset være én farve) så er der ikke grund til at betale ekstra for det.
Af Sten
Hvad med 42PFL8694H modellen?

8664 har en opdateret skærmteknologi (bedre naturlige bevægelser), - en videreudvikling af HD natural motion som 8404 har.
8664 har lidt kraftigere højtalere på 2x12W mod 8404s højtalere på 2x10W. 8664 har også et ekstra lydsystem, BBE, der giver klarere lyd.
8664 kan afspille filformatet .avi via USB, hvilket 8404 ikke kan.
8664 har glasfod, hvor 8404 har en plasticfod.
8664 kommer med en bedre fjernbetjening (metal) modsat 8404'erens plast udgave.

Kan købes i Tyskland for kr. 9.000 og herhjemme for kr. 10.000 (tilbud hos Milo).
Der er tale om en Expert model.
Af BrianH
JacobR skrev:Tak for observationen BrianH. Det havde jeg aldrig selv fundet ud af :S

Men jeg har desværre en bedre halvdel der er blevet en smule begejstret for ambilight teknologien så det er efterhånden et krav.
Nej det havde du sikkert ikke.

Hvis hun/han vil betale 1000,- for et par lysdioder så må I lede efter en af de modeller. I kan sammenligne teknikken på alle philips tv på deres hjemmeside
Af siccio
Jeg ville nok prøve at "prutte" prisen ned for 42pfl9664 hvis det var mig.
Den ligger godt nok lige over de 10.000, men har fået mange gode kommentare med sig fra diverse reviews samt brugere på nettet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Her er lige et råd du aldrig må glemme: Gå udenom Pixmania! En simpel google-søgning burde være nok til at overbevise dig om aldrig at købe noget så dyrt som et TV hos dem.
Af Sten
Ja, det er altid fristende med de gode priser fra Pixmania.

Jeg har selv købt hhv. dyr mobiltelefon og digitalkamera hos dem, og desværre fulgte der et par overraskelser med produkter, idet der eksempelvis var tilbehør, data etc. som ikke var i overensstemmelse med deres hjemmeside - ditto samme produkter som forefindes i Danmark/Norden.

Jeg ville ikke købe et TV hos Pixmania. Specielt tunerne ville jeg stille spørgsmålstegn ved. Nu kender jeg ikke sendenettet i Frankrig, men de plejer at være anderledes på mange andre fronter, så ... udtalt af en frankofil. ;)