Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af poltah
Jeg kan simpelthen ikke hitte rundt i det. Jeg forsøger at læse mig frem, men det virker som om det er en større mundfuld end jeg umiddelbart kan tygge lige nu. Så jeg håber at der er nogle flinke og kompetente mennesker der har lyst til at hjælpe mig med at vælge et fjernsyn.

Mit budget er en 5-8k, og tvet skal bruges til film, tv-serier og gaming. Det er ikke 100% vigtigt hvordan det håndterer kabel tv, men det spiller selvfølgeligt også ind i sidste ende.

Jeg tænker en 40-42 tommer. Ellers så vedj eg ikke rigtigt hvad man skal være opmærksom på? Hvad der er godt? Er det sådan at der bare er et klart valg eller er der mange at vælge imellem?

Jeg siger på forhånd tak.
Af kskruger
poltah skrev:Jeg kan simpelthen ikke hitte rundt i det. Jeg forsøger at læse mig frem, men det virker som om det er en større mundfuld end jeg umiddelbart kan tygge lige nu. Så jeg håber at der er nogle flinke og kompetente mennesker der har lyst til at hjælpe mig med at vælge et fjernsyn.

Mit budget er en 5-8k, og tvet skal bruges til film, tv-serier og gaming. Det er ikke 100% vigtigt hvordan det håndterer kabel tv, men det spiller selvfølgeligt også ind i sidste ende.

Jeg tænker en 40-42 tommer. Ellers så vedj eg ikke rigtigt hvad man skal være opmærksom på? Hvad der er godt? Er det sådan at der bare er et klart valg eller er der mange at vælge imellem?

Jeg siger på forhånd tak.
Et Panasonic 42G10 til omkring 7200,- så har du et godt tv, som kan bruges de næste mange år. Det kan det, der skal bruges for at se tv de næste par år. Har både DVB-T/C MPEG4, dertil har tv'et en rigtig god grund indstilling, så du får det optimale ud af dvd/blu-ray.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1215370/ ... ign-Priser
Af Tom-H
Ja G10 er et godt forslag, så kan du bruge den kalibrering der er brugt herinde da de testede den, så får du rigtig godt billed.
Af AD
kan kun tilslutte mig...
nu har jeg jo også lige selv købt et magen til bl.a. pga hvad der blev skrevet herinde... ;)
Jeg er selv meget tilfreds med det, skulle jeg måske lige tilføje (bruger de indstillinger der er blevet brugt i testen her på siden) og med lyden over den gamle receiver via optisk TOS link.
Her er testen: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1237883026
Af poltah
Er der nogle meninger omkring butik osv?
Jeg vil gerne betale lidt ekstra for god service hvis der skulle ske noget med fjernsynet.
Af poltah
Og mange tak for hjælpen i øvrigt.
Af velsing
Tape Connection har rigtig god service, og er forhandlingsvillige mht pris, -så vidt jeg er orienteret...

Mvh Velsing
Af Mohaja
Har lige købt af NB radio i Roskilde. DK Panasonic center. bestilte fredag aften, mandag kl. 12 kom de selv med tv'et. Jeg forsøgte ikke at forhandle pris.
Er meget tilfreds. G10 er bare super :) (selv konen er glad for det)
Af poltah
Hej hej,

Jeg håbe folk stadig er villige til at hjælpe. Jeg sætter pris på det.

Jeg var forbi Elgiganten for at se G10eren live, og såvidt jeg har forstået er det ikke en ideal måde at opleve et fjernsyn på?!
Men ikke desto mindre så virkede billedet bare ikke særlig godt. Specielt ved store pan bevægelser hakkede det enormt meget, og billedet var ret mat i forhold til andre (både i samme prisklasse og lidt billigere).

Jeg ved jo som sagt intet om det her emne, men gad godt høre nogle meninger?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er en grund til, at vi advarer imod at danne sig sine indtryk af en skærm i en udstilling. Du har ingen kontrol over lyssætning, TV-indstilling, kildemateriale og ofte ikke engang over siddeposition pga. andre forhindringer i butikken.

Du skal finde en anden forhandler, der kan tilbyde mere hjemlige omgivelser til at beskue TV'et i, eller også skal du låne det med hjem. El-giganten har vist 14 dages returret selvom du køber i deres fysiske butik.