Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folks.

Ville blot lige høre, om I evt. har lidt opbyggelig supplerende input som kan bringe mig "videre" ;)

Har gået i Fladskærms-tanker i den senere tid. Det her forum gør jo en ”interesseret” :p .
Men hvor er det dog svært at tage den endelige beslutning ;;) .
Jeg har længe tænkt, at Samsung 40” 8050-udgaven kunne være vildt flot at få inden for døren. Jeg er nok faldet lidt for designet. "En fladskærm ska` vel også være FLA`"! :p . Jeg er nok også faldet for at der DLNA (har selv en QNAP TS119 NAS – så tænkte, at der på det område kunne være et vis samspil med fladskærmenen/NAS`en (?)). Og endelig er der jo også det forholdsvist lave strømforbrug. Det giver altså også en CO2-pil op ad – set med mine øjne 8) .
MEN så synes jeg på den anden side alligevel også, at der har været flere kritiske røster – b. la her i forumet – omkring den nævnte Samsung model. F. eks omkring det, at den ”mediemæssige” side af sagen (DLNA) måske ikke er HELT velfungerende, og at Samsung-skærmen – b. la set i det lys - er en hel del "for dyr" (små 14.000 bobs).
Så er det, at jeg så småt er begyndt at tænke helt forfra og droppe det "fineste & nyeste" :s
Frem for noget fancy noget, der ikke rigtig er "godt nok/ordentlig færdigudviklet” endnu skulle jeg måske ”bare” vælge en billig skærm (f. eks en Panasonic 42 X10 – måske G10) og så evt. der til købe sådan en her – hvis jeg nu så gerne vil have ”medie-siden” med? :
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... 531&q=&sp=
Kunne man ikke forestille sig, at det er noget der vil komme til at virke langt "nemmere & mere driftssikkert” til under eller ca. den halve pris?

(Jeg har da også tænkt på "det sikre kort”, en Panasonic V10 – jeg ved jo for det første, at billedet er i orden (jeg tror dog, at alle de nævnte fjernsyn vil kunne tilfredsstille mig på billedsiden - SÅ krævende er jeg heller ikke, hvad det angår :) ). Men hvad med "DLNA-siden"? Er Panasonic-udgaven mere driftssikker end f. eks Samsung`en?
Nogen der har kendskab til det?)

På forhånd tak for kommentarerne O_O
Af hclouv
Ellers er der jo et Sony ZX1, det er kommet ned i en fornuftig pris. :)
Af telum
Som mediebox vil jeg anbefale popcorn hour A-110. Tror ikke der er meget der kommer op på siden af nmt-bokse (tjek evt. www.mpcclub.com for anmeldelser osv.) udover voldsomt dyre medie-centre, hvor man skal bruge timevis på opsætning og opdateringer.

mht. tv er der vel kun en der i sidste ende kan svare på hvordan du prioriterer :)
Af cybamerc
WD TV plejer også at få pæne ord med på vejen; men det måske mest pga. prisen?

Er der i øvrigt nogle der kan anbefale en film til at fremprovokere autodimming på 8050? Mine forældre overvejer at købe dette tv; men jeg skal lige se, hvor slemt dette problem er.