Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi er ved at anskaffe nyt tv (det har vi så kigget på i 6 mdr nu :( ), men det er jo en jungle. Det betyder så også at vi efterhånden er ret træt af det, og nu skal der snart træffes en beslutning!

Jeg er lun på LG SL8000, som der også er en test på herinde, og som mange roser. Samtidig har det jo et virkelig fint design - hvilket da bestemt ikke gør noget! Det kan fåes til de her ca. 9200 kr i dansk netshops, skal lige se hvad det koster når Elgiganten mv. får det.

Jeg havde næsten overbevist manden om at sådan en LG fætter er sagen, men så siger han, hvorfor kan vi ikke bare købe en Samsung LE-46B650. Tjah.. Hvorfor kan vi ikke bare det?

Pro/contro:
Der hvor skærmen skal hænge/stå er der et vindue ca. 70 cm til højre for. Det kan evt. give problemer ift. genskin på LG'en.
Designet er pænere på LG'en.
Der er så vidt jeg kan forstå ikke problemer med at se Yousee Kabeltv på LG'en. Det svinger vist lidt på mht. Samsung.
Jeg syntes test af Samsung svinger lidt. Har ikke fundet noget præcist på denne model, men flere steder taler man om slør på serie 6 så vidt jeg kan forstå!
Prisen på Samsung er lidt lavere - og man får et større TV.

Tjah..

Hvad ville jeres argumenter for og imod være? Og er der andre LCD eller LED tv I kan anbefale til de maks ca. 9000 kr.
Vi er gået bort fra Plasma pga. strømforbruget.
Af GrummeKrumme
Vi er ved at anskaffe nyt tv (det har vi så kigget på i 6 mdr nu ked ), men det er jo en jungle. Det betyder så også at vi efterhånden er ret træt af det, og nu skal der snart træffes en beslutning!

Jeg er lun på LG SL8000, som der også er en test på herinde, og som mange roser. Samtidig har det jo et virkelig fint design - hvilket da bestemt ikke gør noget! Det kan fåes til de her ca. 9200 kr i dansk netshops, skal lige se hvad det koster når Elgiganten mv. får det.

Jeg havde næsten overbevist manden om at sådan en LG fætter er sagen, men så siger han, hvorfor kan vi ikke bare købe en Samsung LE-46B650. Tjah.. Hvorfor kan vi ikke bare det?

Pro/contro:
Der hvor skærmen skal hænge/stå er der et vindue ca. 70 cm til højre for. Det kan evt. give problemer ift. genskin på LG'en.
Designet er pænere på LG'en.
Der er så vidt jeg kan forstå ikke problemer med at se Yousee Kabeltv på LG'en. Det svinger vist lidt på mht. Samsung.
Jeg syntes test af Samsung svinger lidt. Har ikke fundet noget præcist på denne model, men flere steder taler man om slør på serie 6 så vidt jeg kan forstå!
Prisen på Samsung er lidt lavere - og man får et større TV.

Tjah..

Hvad ville jeres argumenter for og imod være? Og er der andre LCD eller LED tv I kan anbefale til de maks ca. 9000 kr.
Vi er gået bort fra Plasma pga. strømforbruget.
Jeg har selv været i den jungle, besluttede mig til sidst for SL8500(SL8000) efter, at have overvejet flere Samsung, Sony og Panasonic tv.

Grunden til det blev SL8500/SL8000 er bl.a.:
- gode kalibrerings muligheder
- ok strømforbrug
- udmærket 200hz, hvor jeg har hørt, at Samsungs 100hz kan give billedet et unaturligt look
- ingen slør
- lavt input lag, hvis tv'et skal bruges med en spillekonsol
- indbygget dvb-c tuner
- udmærket sd og hd kvalitet
- sortering af digitale kanaler
- og ikke mindst et fedt design

Det var grunden til jeg valgte LG'en, har ikke undersøgt lige den Samsung model du forespørger, så der må andre bidrage med input.

Ved ikke om genskin kan blive et problem med LG'en, der er genskin på mit når det er slukket, når det er tændt bemærker jeg ikke noget.
Men der er så også kun kunstigt lys hvor det står.
Ved heller ikke om der er mindre genskin på SL8000, da den ikke har glasfront som SL8500, tjek det ud irl.
Af Vivi
Tak for svar. Tror vi er ret enige om SL8000 nu, det eneste jeg er lidt nervøs ift. er genskin.
Af john
Sony KDL-40WE5 eller lg 42sl8000

jeg er lidt i samme båd hvor valget står mellem ovennævnte modeller : hvilken er bedst ?