Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

mine forældre har netop haft indbrud i deres sommerhus, hvor alt elektronik blev rippet.

De er nu på banen for at finde nye objekter og overvejer således ovenstående til deres stue - set på tilbud hos Getmore for ca. 5800,-

Jeg har fået oplyst, at der er tale om en europæisk version med danske tilpasninger, men hvad indebære dette?

Kan den europæiske versin ende med at volde problemer. Det skal siges de i vinterperioden og frem til sommerhuset "åbnes igen" vil bruge skærme hjemme.

Hjemme = Yousee signal
Sommerhus = Canal Digital.

Er der noget vi skal være OBS på ved en europæisk version??
Senest rettet af Søren Kjær 13 nov 2009, 15:09, rettet i alt 1 gang.
Af Søren Kjær
Hej Rasmus,

ja - det fremgik vist ikke tydleligt!.

Der er tale om parabol i sommerhuset.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
I så fald har de formentlig også en parabolboks fra Canal Digital. Det bliver ikke noget problem at modtage Tv på denne boks og se det en europæisk Philips model.
Har dine forældre også en YouSee boks eller var ønsket, at det skulle modtages direkte i Tv'et?

Der hvor det kan blive problematisk i forhold til udenlandske modeller er, når Tv'et tilsluttes direkte til antennestikket. Altså f.eks. på kabel-tv fra YouSee, hvis I vil gå udenom boksen.

Derfor vil det nok være bedre at satse på en dansk variant. Derudover vil jeg personligt fraråde Getmore. Jeg har haft ret mange uheldige oplevelser med denne forhandler; ikke på leveringssiden, for problemerne opstår først når noget senere går i stykker.
Af Søren Kjær
Tak for nogle supergode input.

Signalet fra Yousee modtages direkte fra antennestikket. Hvilke problemer vil det kunne give dem? Det er som sagt ikke meningen at tv'et skal forblive statoinært på hjemmeadressen, så spørgsmålet er, om problemerne er af en karakter, så de er til at leve med? Der er trods alt mange penge at spare ved at købe europæisk fremfor dansk.

Mht. Getmore, har jeg læst lidt på forum. Jeg kan godt, se at de ikke ligefrem vælter sig i rosende ord! Alternativet kunne være Cinamagic, som oplever, som noget mere seriøs!