Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RogueAgent
Jeg har fornylig hængt mit 50" PS8000 op på en væg med enkeltlagsgips - dog ikke med et "foldeud" beslag, men et der hænger fladt til væggen. Jeg er rimelig sikker på at væggen godt vil kunne holde til dette - men har dog for en sikkerhedsskyld sørget for at 4 af skruerne sidder i lægterne bag gipsen, og ikke kun i gipsen selv.

Jeg tror dog at belastningen på væggen, hvis apparatet skal kunne svinges ud, bliver så stor at du er nødt til at sikre dig at det ikke kun er gipsen der skal holde det - jeg er ret sikker på at det er dømt til at gå galt.
Af dimzen
Jeg smed en email til den danske importør, fik dette svar:
Godmorgen!

Jeg vil ikke foreslå noget vægbeslag, det kan ikke lade sig gøre med 1-lags gips, du må finde en gulvløsning!

Med venlig hilsen / Best Regards
Bjarne Grandt
Salgskoordinator
øv....
Af larshenriksen
du kan også gøre noget andet, som jeg vil sige virker noget bedre og dit tv kan komme op og hænge.

Køb en plade 21mm MDF plade i passende størrelse, og sæt den op med x-antal skruer så DU føler den sidder godt fast. Du kan evt spraymale pladen i en matchende farve, så den falder bedre ind med din væg.

Monter derefter dit tv med nogle store skruer, meget gerne gennemgående så de får bid hele vejen igennem.

Denne løsning vil give dit tv en kraftigere flade til at holde tv'et på plads som jeg ser det, men jeg fratager mig alt ansvar for denne løsningsmodel da jeg endnu ikke selv har prøvet det.