Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MEOLSEN
Hej!

Jeg er blevet hooked på et LG 50PS8000. Findes der nogle herinde der har et sådant og kan/vil svare på lidt om deres erfaringer? Jeg vil gerne vide lidt om:

* Kanalsortering på DVB-C tuneren - Er det muligt selv at bestemme rækkefølgen, eller er der her samme problem som med Samsung?
* I testen her på sitet er den sammenlignet lidt med Panasonic V10 og Samsung B850 - Og der er den ikke helt på højde. Hvis man ser på prisen er det vel mere rimeligt at sammenligne med eks. et Panasonic S10 - Eller måske endda et X10. Hvordan klarer den sig her?
* Hvordan oplever i hastigheden på text-tv? Har en kammerat der for 3 år siden fravalgte et LG for at text-tv var LANGSOMT.
Af Morten_J LG
Hej MEOLSEN

Jeg vil grundet mit daglige virke, ikke gå ind i detaljer omkring vores PS8000 vs. Samsung/Panasoic eller andre, da det naturligvis ikke vil være helt objektivt.

Dog vil jeg svare på dit spørgsmål vedrørende DVB-C tuneren og det kan sagtens lade sig gøre at sortere kanalerne, så længe man bare husker lige af fjerne et enkelt flueben inden man begynder søgningen.

Mht. tekst tv oplever jeg ikke nogen nævneværdig ventetid (har pt. en LH7020) og den finder siderne ret hurtigt. Især hvis den lige får lov at "stå" på kanalen et par sekunder, så er den søgte side der med det samme.
Af therunemeister
Jeg kan så fortælle jer begge, at hvis man bruger Stofa/Zaptor skal man holde sig fra LG PS8000. Jeg kan ikke få mit Irdeto CA modul til at virke, og hverken Stofa eller LG support kan hjælpe. Dvs. ingen HD kanaler eller ekstra kanaler hvis jeg vælger at beholde mit PS8000 (som jeg ellers er rigtigt rigtigt glad for).

Læs mere her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13343

Now you know.
Af TYBO
Har et PS8000 og kan klart anbefale den.
Eneste problem er at texttv ø viser den som ö.
Af realicebear
therunemeister skrev:Jeg kan så fortælle jer begge, at hvis man bruger Stofa/Zaptor skal man holde sig fra LG PS8000. Jeg kan ikke få mit Irdeto CA modul til at virke, og hverken Stofa eller LG support kan hjælpe. Dvs. ingen HD kanaler eller ekstra kanaler hvis jeg vælger at beholde mit PS8000 (som jeg ellers er rigtigt rigtigt glad for).

Læs mere her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13343

Now you know.
Hmm... Har selv et 50ps8000 og stofa tv (århus), før de frigav digitale kanaler fik jeg et irdeto CA modul og zaptor kort, først da jeg smed det i virkede det ikke, den sagde kanalerne var låst, efter at ring til stofa blev de låst op og det virker ganske fint, nu har jeg så alle de digitale kanaler to gange og begge sæt virker fint. Har dog ikke prøvet at købe ekstra kanaler, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle virke.

Med hensyn til det oprindelige spørgsmål

Tekst-tv synes jeg virker rigtig godt, hvis man er på en kanal og starter tekst-tv vises den valgte teksttv side med det samme også når man bladre.

Som der før blev nævnt sortering af DVB-c er intet problem.

Sammenligning af de forskellige tv kan jeg ikke hjælpe med da jeg ike har set de andre.

Jeg er generelt rigtig godt tilfreds med tvet synes selv jeg har gjort et super køb, 9500 da jeg købte det.

Der er dog lige et par enkelte ting, det skifte ikke så hurtigt kanal når man zapper igennem de digitale kanaler, men det synes at være et generelt problem på de tv jeg har set.

Når man ser digital tv synes jeg nogle gange man kan ane noget blur ved rulleteksterne og ud til siden, svært at forklare, men ser det kun ved 4:3 udsendelser og det er svært at se.

Burn-in oplever jeg ikke som et problem overhovedet, hvis der har været et fast logo kan man ane det når man skifter kanal og man står meget tæt på tv'et, men det forsvinder meget hurtigt igen, inden for 1/2 minut, dette gælder også når der har været spillet ps3 i flere timer, hvis der er noget skal man tæt på og det forsvinder lynhurtigt.

Det var lige hvad jeg kunne komme med.

/Martin
Af therunemeister
Jeg er enig i at det er et fantastisk køb til prisen. Efter lidt pres og mange mails og tlf. opkald har jeg fået dem til at sende en teknikker ud at kigge på CA modul problemet. Hvis det kan løses (det kan det siden det er samme modul og antenneforening som 'realicebear'), så er jeg helt igennem tilfreds med købet.