Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hartlev
andeo skrev:Du er ikke blevet fuppet. Du er blot blevet overbevist om at det var et godt tilbud, hvilket det ikke var idet sælgeren har tjent ca. 3.000 kr på dig som kunde :) Deres indkøbspris i ELG er lige under 7.000 på det fjernsyn. ;)
Så er jeg vel også blevet fuppet?
Når han står og bilder mig alverdens ting ind om at det er LG's topmodel og at det ikke fås billigere andre steder og alverdens ting...Det er da direkte fejlinformering, for at sælgeren kunne tjene penge og dermed fuppe mig som forbruger, der bare stoler på sælgeren.
Af Otto J
Hartlev skrev:
Så er jeg vel også blevet fuppet?
Når han står og bilder mig alverdens ting ind om at det er LG's topmodel og at det ikke fås billigere andre steder og alverdens ting...Det er da direkte fejlinformering, for at sælgeren kunne tjene penge og dermed fuppe mig som forbruger, der bare stoler på sælgeren.
Jeg er enig. At tage en højere pris end konkurrenterne er enhver butik frit for, og det er ikke "fup", bare almindelig prisdannelse via udbud og efterspørgsel. At levere forkert information er "fup" (jeg skriver det i anførselstegn, fordi der trods alt altid er dén mulighed at sælger "bare" er uvidende og ikke bevidst har svindlet dig, og der er en meget stor forskel på de to ting efter min mening, selv om det for dig ikke gør den store forskel i praksis).
Af MEOLSEN
I weekenden var jeg i elgiganten i Horsens. Der så jeg at de havde et LG 50PS8000 stående til 16.999kr. Samme tv som man i de fleste netbutikker kan handle for under 9000kr. Flere steder endda til ca. 8500kr. Dvs. halv pris af elgiganten.

Så kan man jo selv vurdere om El-giganten kan give for 8500 kr. bedre service end en netbutik. Jeg tvivler.

Det er efterhånden bevist utallige gange at man skal checke priserne flere steder hvis man går efter den laveste pris.
Af kskruger
MEOLSEN skrev:I weekenden var jeg i elgiganten i Horsens. Der så jeg at de havde et LG 50PS8000 stående til 16.999kr. Samme tv som man i de fleste netbutikker kan handle for under 9000kr. Flere steder endda til ca. 8500kr. Dvs. halv pris af elgiganten.

Så kan man jo selv vurdere om El-giganten kan give for 8500 kr. bedre service end en netbutik. Jeg tvivler.

Det er efterhånden bevist utallige gange at man skal checke priserne flere steder hvis man går efter den laveste pris.
Det er lige præcis dette eksemple, som jeg tidligere i denne tråd har givet udtryk for. De laver en kunstig høj pris og om ikke så længe, så bliver denne skærm sat på tilbud i deres tilbuds avis. Og hvis jeg ikke tager meget fejl, vil de sige at man spare 6-7000,- men i virkeligheden køber men den bare til normal prisen.
Af Mons
AV Precision skrev:10.000,- havde været rimeligt for et tv der kan købes til 6800,- på nettet, HVIS det havde været fulgt af en seriøs demonstration og en sælger med forstand på tingene. Men når demonstrationen er mangelfuld (som den per definition er i den og tilsvarende butikker), og sælgeren leverer vildledende information, så er der ikke noget argument for at betale ekstra, og så er alt over internet-prisen for meget - uanset om butikken tjener penge eller ej.
Øhh - hvad snakker du om!? - for mig bliver prisen ingen lunde mere acceptabel bare fordi sælgeren ved hvad han snakker om!!!
Jeg er helt enig i at service og butikshandel koster, men sgu' da ikke næsten halvtres procent ekstra - den må du længere ud på landet med Otto ::l
MEOLSEN skrev:I weekenden var jeg i elgiganten i Horsens. Der så jeg at de havde et LG 50PS8000 stående til 16.999kr. Samme tv som man i de fleste netbutikker kan handle for under 9000kr. Flere steder endda til ca. 8500kr. Dvs. halv pris af elgiganten.

ENIG!!
Af scala3
O_O Som ny bruger af Flatspanel er det forfriskende med alle de gode meninger, råd og de lækkre instruksive tester og vejledninger.
Man er på herrens mark, når der skal anskaffes nyt kostbart grej til hjemmet. Det skal helst være det rigtige valg første gang når der købes, da man normalt ikke har økonomi til fejlkøb og derfor må rådgivningen være både bred og reel.
Det foreliggende eksembel med "El Giganten" har mange været ude for og sidder nu med smerten og forkert udstyr.
:D Derfor en Tak til Rasmus Larsen for det store ihærdige, uvildige arbejde med Flatspanels Hjemmeside, vi har stor glæde af siden.

P.S. Vi har fulgt med i forummet om Philips 9704 skærm, noget der interesserer os, det er ikke nemt at være Flatspanels redaktør.

Forsat god arbejdslyst

Knud og Bodil
Af Mons
Ja Rasmus gør et rigtigt godt stykke arbejde!
Men lad os ikke glemme at han får god hjælp af Yakken ;)
De gør begge et stort stykke arbejde her på siden! 8)
Af RogueAgent
TYBO skrev:Det er altså god underholdning:
http://www.elgiganten.dk/product/radio- ... -plasma-tv

http://www.getmore.dk/køb-lg-50ps8000-b ... 211_p.html

Tror måske lige de skal ændre deres slogan!
Og til den pris skulle man da tro at de i det mindste kunne sørge for at lægge et billede af den rigtige model på hjemmesiden! ;;)