Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Natskyggen
Er der nogen der har erfaringer med DENON DHT-FS5 Soundbar ? I Hi-Hi klubben har de den ikke i butikkerne men kan kun købes på nettet i Hi-Hi klubben. Er lidt bange for at købe uden at høre hvordan den lyder.

Når der ved Soundbar tit står, passer til 32" eller andre mål er det så størelsen på Soundbaren der tænkes på, for lyden er vel ens om den kommer fra 42" eller f.eks. 32".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er bredden der hentydes til. Jo større soundbar des mere volumen, og potentielt større lyd. Jeg har dog ikke hørt nævnte model live, så rådgivning ud over dette kan jeg ikke bidrage med.
Af Natskyggen
Efter at have spurgt det halve af butikkerne i DK viser det sig de har den i Herning, vil så prøve at lytte her.
Af Th@mas
Natskyggen skrev:Har været en tur i Herning, men syntes ikke den var særlig overbevisende.
Jeg har nu kikket på denne: Yamaha YSP600B
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html
også fordi den kan styres med Panasonic V10s fjernbetjening.

MEN er der nogle der har en mening om den, er den god nok, hvad mener I ?
Hvordan virker det med Viera Link og HDMI (har et Panasonic S10). Jeg troede at HMDI kun gik en vej. Man skulle kunne tænde slukke, skrue op/ned via Panasonic fjernbetjeningen og det er jo super smart. Skal lyden via optisk til soundbar, men der kan man jo ikke skrue op og ned så jeg kan ikke helt gennemskue hvordan det virker mellem tv og Soundbar.

Mvh
Th@mas
Af Sten
Panasonics Viera Link og YAMAHA har integration med hinanden på nogle få punkter. Det betyder, at når du tænder for eksempelvis din Panasonic Blu-ray afspiller, tændes der samtidigt for TV'et samt YAMAHA lydbjælken.

Endvidere kan du på Panasonic Blu-ray afspillerens fjernbetjening skrue op og ned for lyden på YAMAHA'en.

Mere er der faktisk ikke at hente på den konto ... mig bekendt.

P.S.: Har selv Pana TV samt YAMAHA YSP-4000. Sidstnævnte spiller helt super. Kræver dog en Subwoofer. Men så er den også i vinkel.
Af Th@mas
Sten skrev:Panasonics Viera Link og YAMAHA har integration med hinanden på nogle få punkter. Det betyder, at når du tænder for eksempelvis din Panasonic Blu-ray afspiller, tændes der samtidigt for TV'et samt YAMAHA lydbjælken.

Endvidere kan du på Panasonic Blu-ray afspillerens fjernbetjening skrue op og ned for lyden på YAMAHA'en.

Mere er der faktisk ikke at hente på den konto ... mig bekendt.

P.S.: Har selv Pana TV samt YAMAHA YSP-4000. Sidstnævnte spiller helt super. Kræver dog en Subwoofer. Men så er den også i vinkel.

Hvordan er dit fjernsyn forbundet til soundbar? Hvis nu man kun vil have fjernsynslyden ud til soundbaren, er det så optisk til Soundbar og HDMI mellem soundbar og tv til Viera link?. Kender Soundbaren panasonics fjernbetjeningskoder eller får den besked via HDMI kablet om at tænde/slukke skrue op og ned?
Af Sten
Alt mit "udstyr" er forbundet med HDMI.

Dit forslag til tilslutningsmetode er helt fin. Der skal blot være HDMI mellem TV'et og YAMAHA'en. Så helt OK med optisk forbindelse samme enheder imellem.

Når du går ind i YAMAHA'ens brugermenu, kan du indstille den til at TV'et og YAMAHA'en kan "snakke sammen". Jeg kan dog ikke tænde/slukke YAMAHA'en separat med Panasonics fjernbetjeninger. Blot styre lydniveauet (vidst nok kun på Blu-ray fjernbetjeningen). Jeg er ikke bekendt med, hvorvidt der på Pana's nye TV-fjernbetjeninger forefindes en volumeknap til Receiver.
Af Natskyggen
Jeg har i dag bestilt Yamaha YSP600B og Yamaha YST-FSW050 subwoofer og glæder mig meget til det kommer O_O
Af Natskyggen
Har nu fået min Yamaha YSP600B og Yamaha YST-FSW050 subwoofer og det fungere bare rigtig godt, en flot og fyldig lyd.

Jeg vil også her takke alle for de gode råd . :)
Af Sten
Tillykke med købet, Natskyggen.

Du vil uden tvivl få mange gode timer foran "husalteret". Du vil opleve, at lyden efterhånden bliver bedre og bedre som tiden går.

Rigtig god fornøjelse!