Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

SAMSUNG IGEN IGEN OG LIGE IGEN,,
jeg har siddet og læst i forum, for at se om jeg kunne finde svar.
Jeg kan ser der en del om samsungs nye serier. Jeg kan dog ikke se der er så meget om 6-serien. jeg kan forstå der en del slør på 7 serien, men at det skulle være blevet bedere på 8 serien.

Men hvad med 6 serien har den så samme problem som 7 serien.?

Endelig sidder jeg her og sufer rundt, for at jeg havde købt samsung 37 tommer ue37b6050, som jeg nu har byttet den, synes at skærm og billed var ok , men følte mig lidt snydt der jeg kom og opdagede at der ikke var usb-movie på. Men sjovt nok skriver de på HI-FI klubbens hjemmeside at du kan vise filmklip lige netop på 37trommer i 6050 serien resten af 6050 serien.
De andre funktioner er knapt så vigtige for mig.

Der en del der skriver at de har problemer med usb-movie og internet funktionen er langsom, og nogen mener godt de kunne være foruden. Så nu kan jeg ikke lade være med at tænke på , om en god/fed dvd afspille til 37 tommer 6050 serien kunne have gjort op med de funktioner som er på 7070.
anyway , har jeg nu har altså byttet det til en 32 tommer i 7070, men er sgu blevet i tvivl igen. Kan noget af det 7070 har overhoved bruges til noget? den var ikke lager, så den kan hvis stadigvæk afbestilles på mandag.
For jeg savner lidt 37 tommeren, den mindede mig lidt om første gang jeg så tv i starten af 70`erne. Jeg gået forbi mange lcd og plasmerskærme, men har har bare ikke kunnet med dem , enten har de været for brede ,for høje og billedkvaliteten har ikke været god nok til at pungepungen ville op.

Jeg kan se der en regnetabel, den er god nok, den er ikke lige til at blive klog på. Jeg skal sidde cirka 2,8-3,8 meter, men som jeg så tabelen skal så have en cirka en 70 tommer med den opløsning samsung serie6 , 7 og 8 har, kan så ikke lade være med at tænke på hvor en 32 tommer så høre hjemme?

Er der nogen der kan svare mig på hvad vil være bedst 7070 på 32tommer eller 6050 på 37tommer på cirka 2.8 til,3,8 meter afstand.

Troede sgu 7070 havde noget at byde på, men efter jeg fandt dette forum er jeg godt nok blevet i tvivl, skulle jeg have beholdt 37 tommer 6050

jesper.
Af Achim-Muma
du kan åbne op for usb-movie i b60x0's servicemenu. endvidere kan der åbnes for PIP på b60x0 også. i det tilfælde er der ikke den store forskel på b6000 og b7000.

Her er hvordan du gør:
Åben servicemenuen (sluk tv'et - tryk info-menu-mute-power on).
åben for wiselink:
Control -> Sub Option -> WiseLink Movie -> ON
åben for PIP:
Option -> Modell -> b7000

HUSK - DETTE GØRES PÅ EGET ANSVAR! Jeg kan kun berette at det ikke har givet problemer på min ue32b6000vw, men jeg tager ikke ansvar for noget.

se evt. mere her:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-10762.html
Senest rettet af Achim-Muma 08 nov 2009, 12:45, rettet i alt 1 gang.
Af jesper jørgensen
hjælp mig lige,,bliver nød til at beslutte mig i morgen,,hælder lige pt mest til 37b6050,
Af Achim-Muma
hvor meget regner du med at komme til at bruge alt det internet-grej kontra at se på en 37". hvis det var mig ville jeg klart vægte en større skærm højere end de få ting som b6050 ikke kan mod b7000.

viselink kn jo åbnes så du kan se video gennem usb'en.

når du nu har plads til en 37", tror jeg du vil komme til at ærge dig mere over de manglende 5" fremfor noget internethejs, som alligevel kører langsomt.
Af MLN
Hej ,

Er lidt i samme situation. Står og overvejer om det skal være LG 37SL8000 eller Samsung UE37B6050.

Hvordan er billedkvaliteten på B6050 versus B7070?
Af jesper jørgensen
synes sådan set at kvalliten på ue37b6050 er fin og det er så fladt kan jeg godt lide, et fjensyn jeg godt vil betale for. men er lidt dit spørgsmål skyldig ,da jeg først få 7070 i morgen. Men kan forstår der er lidt delte menninger, og der hvis ikke er meget forskel på billed kvalliten 6050 kontra 7070. 7070 har de ekstra funktioner, nu må jeg se om de virker..

jesper