Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har efterhånden søgt og læst en del om emnet men er alligevel blevet lidt i tvivl om nogle ting.

Er i tvivl om jeg skal vælge at sende signalet fra mit stue tv eller direkte fra antenne stikket med henholdsvis av sender/modtager med eller uden tuner.
Begge mine tv har dvb-t og dvb-c tuner hvis det skulle have noget at sige.
Hvad har det nye tv signal af indflydelse på hvad jeg skal vælge for en løsning?
Syntes kun jeg kan finde en av sender/modtager med analog tuner - kan man så ikke sende signalet hvis man har digitalt tv? og hva så når de engang lukker ned for det analoge signal?
Hvis jeg vælger at sende fra tv til tv skal det tv jeg sender fra så stå tændt når jeg skal se tv på det andet og kan man se tv på dem begge samme tid uden at se samme kanal?

Håber en eller anden kan skære ud i pap hvad jeg skal gøre da jeg bare er blevet mere forvirret af at læse div tråde.

På forhånd tak.
Af M-Sniper
HEJ

hvis min hukkommelse ikke slår fejl. så findes der ikke TV sender trådløst....
AV sender som du referere til kan kun sende en Scart/av kilde fra det ene rum til det andet.

DVS. en video/dvd/sat osv. det der kommer ud af scart stikket kan sendes rundt i huset...

det betyder så også at kilden som sender ud, bedstemmer hvad der skal komme i det andet TV. så man skifter kanal på sin dvd optager i stuen, for at vælge en kanal i soveværelset... de felste AV sender/modtager kan også sende fjbt. signalet tilbage så man kan atyre det fra soveværelset...

Aldi havde for noget tid siden av tv sender, men det var samme princip, blot havde de inbygget en analog tuner i sender enheden...

hvis du vil se forskellige kanaler, så skal du kable det rundt... kvaliteten på de trådløse av sender skulle også være svingende..

Håber det hjalp...

PS. du skriver ikke hvordan dine hjem forhold er, har du kabel tv/ stue/luft antenne eller noget andet..
Igennem luften kan du kunfange digitalt der er analoget slukket. yousee sender både digitalt og anaogt igennem deres kabler. stofa skal man købe en boks eller tilbehør til dine fladskæerme for at se digitalt, ellers sender de analogt..
Af AD
når nu begge dine tv har har de rigtige tunere, hvorfor så ikke splitte antennesignalet med en fordeler boks og give hvert tv sit kabel?
Det må vel alt andet lige give den bedste løsning.
Tror alt andet bliver noget gejl, de sender/modtagere du kan købe er jo kun til at vidersende billede og lyd fra din dvd eller lign. Med en sådan vil du kun se den kanal der bliver vist i det andet rum ikke andet.