Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Flatpanelsbrugere.
Jeg har lige fået indstillet mit tv således jeg bruger dvb-c tuneren istedet for det analoge signal. Mit problem er jeg ikke kan se en stor del af de analoge kanaler jeg plejer at se. Jeg kan hverken se MTV, Discovery Channel, Animal Planet, Kanal 5 etc. Det skal lige siges at det ikke er HD kanalerne jeg prøver at komme ind på men de normale kanaler. Jeg har forøvrigt kabeltv fra tdc. Kan det virkelig være rigtigt at jeg bliver nød til at gå ud og købe deres digital tuner for 89 kroner om måneden for at se de sidste kanaler?

Mvh Alexander
Af tfaurholt
TDC har ændret i deres netværksid, så du skal checker på deres hjemmeside, hvilket netværksid nummer du skal bruge. Håber det er det der er dit problem :-)
Af alexander_balle
Nu har jeg fået mit netværks id på 3 cifre og har sat det ind. og den står fandme stadig som krypteret, andre forslag? jeg kan godt lave en autosøgning uden selv at skulle sætte alle frekvenser osv ik?
Af Zarocq
Jeg havde også problemer med at finde kanalerne igen - men prøv at lede længere nede listen - sjovt nok så optræder flere af kanalerne dobbelt - aner ikke hvorfor. Men kanalerne længere nede virker fint.
Dem der virker hos mig (Silkeborg), starter de fleste med 11xx - dem der ikke virker starter oftest med 10xx.
Af dkscan
YouSee tilbyder muligheden for at vælge kanalerne fra fuldpakken som favoritkanaler for dem, som kun har mellempakken.
Derfor ligger kanalerne i to versioner:
- Ukrypteret i det høje frekvensområde, så alle med fuldpakken kan se dem uden kort.
- Krypteret i frekvensområdet for mellempakken, så de kan ses med det rette abonnement på favorit.
Af inter11
Hej dkscan

Jeg har også yousee fuldpakke men kan ikke finde tv3, svt1 & 2 på DVB-C. Jeg har en 42" G10.

Har du forslag til problem? Tak for hjælp... Kanon Forum forresten
Af dkscan
inter11 skrev: Jeg har også yousee fuldpakke men kan ikke finde tv3, svt1 & 2 på DVB-C. Jeg har en 42" G10.

Har du forslag til problem? Tak for hjælp... Kanon Forum forresten
Befinder du dig i nærheden af enten Gladsaxe- eller Hove-masten?
Hvis ja så er det helt sikkert indstråling fra det digitale MUX4, der sendes på netop den frekvens, som YouSee anvender til de nævnte kanaler.

Gode kabler og stik kan måske løse problemet. Der står mere om dette på YouSee's hjemmeside.
Af SonniBoy
Jeg følger lige med her engang.

Har YouSee og overvejer G10 - lader det til at være generelt der er problemer med kanaler? Evt. nogen der har prøvet med YouSee selector med HDD?
Af werder77
jeg købte G10 i lørdags, og har ingen problemer haft med installationen af alle digitale kanaler, blot man vælger sverige el. finland når man tænder TVet. og ingen kanaler er forsvundet endnu i hvert fald.
Af jmach
Hej.
vil bare sige jeg stod med samme problem manglede de kanaler i frekvens 554 Mhz b.la. tv3.

Løste problemet med at få mig et nyt antenne kabel med god afskærmning i, istedet for mit gamle alm. antenne kabel.
Af Zarocq
SonniBoy skrev: Har YouSee og overvejer G10 - lader det til at være generelt der er problemer med kanaler? Evt. nogen der har prøvet med YouSee selector med HDD?
Nej, der er ikke problemer med kanaler på G10 - bare man bruger ordentlige antennekabler. Alt virker på mit G10 - heller ingen problemer med YouSee Samsung HDD boksen.