Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wium
DK4 blev fra 1 nov. en del af grundpakken hos yousee kabel tv. Jeg har bare det problem at kanalen "flimre" meget og er ikke til at holde ud at se på.

På YouSee's hjemmeside står der at de er opmærksom på problemet i mit lokalområde (8000 Århus C). Deres begrundelse for problemet er følgende (taget fra deres hjemmeside):

"Der er konstateret at DK4 (S32) bliver forstyrret af Tetra. Der arbejdes på at løse problemet. "

Mit spørgsmål er så om der er nogen som ved hvad Tetra er?
Af hdmi
wium skrev:DK4 blev fra 1 nov. en del af grundpakken hos yousee kabel tv. Jeg har bare det problem at kanalen "flimre" meget og er ikke til at holde ud at se på.

På YouSee's hjemmeside står der at de er opmærksom på problemet i mit lokalområde (8000 Århus C). Deres begrundelse for problemet er følgende (taget fra deres hjemmeside):

"Der er konstateret at DK4 (S32) bliver forstyrret af Tetra. Der arbejdes på at løse problemet. "

Mit spørgsmål er så om der er nogen som ved hvad Tetra er?
Tetra er det ikke noget med radiokommunikation... :o
Af Steemann
Tetra er den "nye" kommunikations standard som SINE (SIkkerheds NettEt) benytter. Dvs det fremtidige system som Politi, ambulance og Brand skal bruge.
Hvis jeg ikke husker helt forkert så er det en digital standard der ligger i frekvens området som nogle digitale kanaler benytter.
Af wium
Ok. Mange tak for svar :)
Håber at de får det løst i en fart så jeg kan se NBA :)