Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wium
Er ejeren af et CRT Sony KV32FQ70.
Har altid været glad for det når jeg skulle se analog tv og synes også at det klare sig rigtig godt ved dvd og ok ved blueray (PS3). Mit problem kommer da jeg spiller meget ps3/xbox360 og der er opløsningen helt skidt. Kan nogen gange ikke læse bogstaver.

Jeg skal nu have en ny fladskærm og overvejer kraftigt at tage en Pana V10, men vil høre jeres vurdering hvad angår sollys. På nuværende tidspunkt er jeg meget chikaneret af sollys på mit CRT tv. Vil dette være samme problem ved V10 eller kan jeg forvente en forbedring sammenlignet med mit gamle CRT tv?
Af xcardman
Min pioneer er noget bedre end min crt skærm.
men det er klart der kommer genskin, hvis solen er lige på.
men så er det heller ikke til at holde ud og se på lcd skærm.

hvis det er 50 tommer er overfladen jo også større.
men det kommer også an på hvornår du ser mest tv.
Af wium
Ok. Det er godt at høre. Det bliver 42 tommer da jeg ikke har plads til 50 tommer. Jeg spiller ofte ps3/xbox i dagtimerne (eftermiddag) og der oplever jeg sollyset som et stort problem i mørke scener hvor jeg må skrue helt op for belysningen så kontrasten ødelægges.
Det lyder derfor godt at dette problem mindskes med et plasma tv.

I den forbindelse er der så stor forskel på hvordan plasma og lcd klare sig ved stærk sollys. Har godt læst at LCD er bedre end plasma i den sammenhæng
Af richthofen
Kan du ikke smide noget stof op på vinduerne? Du kan jo hive det ned igen når du er færdig. :)

Det plejer jeg at gøre når jeg en gang imellem skal game/se film i dagslys.