Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa piger og drenge

Computeren bliver samlet her på fredag, men mangler nu blot at få lavet et ordenlig skærmopsætning, Jeg har til køb af computer fået en samsung t240 med i købet som også skal indgå i systemet men som står for sig selv på en opløftet hylde

Mit spørgsmål er nu. Hvilken skærm er bedst til gaming, musikredigering/programmering, photoshop og til afspilning af HD såvel som andre formater film osv. som samtidig kan indgå i duel eller trippel screen?.

Har 2x295gtx så har mulighed for at tilkoble 4 skærme .

Skærmene må gerne koste lidt hver for sig, eftersom de også skal bruges når jeg engang flytter hjemmefra

I starten havde jeg tænkt mig at investerer i en syncmaster 2693HM, men den er nu steget fra 2,5k til lige knap 4k hvilket jeg ikke gider give fordi forhandlere er begyndt ikke at handle med den .
Derudover har jeg haft HP LP2475w i tankerne som jeg har læst en del om skulle være god til billeder og film men som halter lidt efter med spil .
Derudover har jeg fået anfebalet http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... sku=147255 af mange som heg har spurgt :D
Har også tænkt tanken at man måske skulle sparer lidt mere op og så gå efter en appleskærm hvis det da er muligt at tilkoble en alm computer

Ville hører hvad i havde af meninger og ideer om hvilken skærm man burde gå efter

/Rasmusapt
--
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Apples skærm kan ikke kobles til en PC med mindre du har displayport i dit grafikkort - og det har du ikke.
Af Rasmusapt
@yakken

Okay :)
Kan se du selv har en dell monitor er det noget du kan anbefale?
Af knekker
Dell U2410 er skærmen du vil have. Ik kun fordi jeg har den selv, men den er pt. den bedste all arround skærm til en rimelig pris.

Du skal ikke kigge på hvad moderatorne har af skærme, da de er ved at være forældede, gå hellere ind og kig på flatpanels award liste, hvor du bla. vil se at U2410 skærmen kraftigt anbefales.

Når det er sagt og du evt. besidder en portion tolmodighed, er det værd at vente på den næste generation af pixel technologi, der er bedre på alle områder, som går i masse produktion allerede i starten af det nye år. http://newz.dk/tmos-skaerm-taet-paa-masseproduktion
Af Rasmusapt
@knekker :D

Har fået anbefalet den dell som yakken netop har :P.

Hmm må ærlig erkende at jeg ikke tør smide hele min formue ud efter en ny skærm som viser sig ikke har været gennemtestet :D.
Så hellere smide penge efter noget man ved virker :P
Kigger lidt nærmere på den U2410
Af Rasmusapt
Hiver lige fat i denne tråd igen :D

Usikkerheden trækker og ingen gider smide 4500 kr efter en skærm som måske kan findes meget bedre til et par hundrede kr. ekstra :D

Hvad er den helt store forskel på Dell U2410 og Dell UltraSharp 2407WFP/ 2408WFP osv :D
Af Rasmusapt
Ingen som har lidt erfaring med dellskærme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg nåede lige at hoppe på en flyver inden du spurgte ind til mine egne skærme osv. så derfor missede jeg resten af tråden.

Forskellen på 2408WFP og U2410 er selve paneltypen. 2408WFP har et S-PVA panel, som udmærker sig ved dyb sortgengivelse, men lider under en sløv responstid i mørke toner og et dyk i dynamikområdet når man betragter skærmen lige for. U2410 har et H-IPS panel, som har gode farver og responstid, men desværre ikke så dyb sortgengivelse. Hvad man vægter højest må være et personligt valg - jeg tog sortgengivelsen.

Ofte kan Dell-skærmene findes billigt hos Dustinhome.dk blot til info.
Af Rasmusapt
@yakken

Tænkte nok du havde en god grund til ikke at svare da jeg ved du normalt plejer at følge godt op i de tråde du har berørt en gang :)

Har en Samsung t240 og derfor er det jo så at sige den bedste skærm til spil som cs og ligende altså fps games :D.
Spiller dog normalt strategispil hvor tingene ikke behøves at ske inden for 2 ms :D.

Har lige siddet og læst anmeldensen igennem og lyder til at U2410 er en skærm hvor man får meget for pengede :)

Mit rum har kun 1 vindue og derfor er skærmen oftest ikke så oplyst af naturlig lys men mere af kunstig lys, hvilken af de 2 skærme ville så være løsningen hos mig :)

Sov sagt skal skærmen bruges til grafisk brug på amatør nivau men skal også kunne trække IKKE-fps spil :P

Og har lagt mærke til de 1100 kr der er at hente hus dustinhome iforhold til dell selv :)
Af Rasmusapt
Hvad ville være bedst i mørkt rum:

dyb sortgengivelse, eller ikke så dyb?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HVis du sidder i totalt mørke så er en dyb sortgengivelse at foretrække. Jo lysere rummet er, des mindre vil du lægge mærke til et dårligt sortniveau.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er fordele og ulemper ved både 2408WFP pg U2410. Du må selv vægte dem. Jeg vil ikke bytte med en U2410 (hvis vi ser bort fra prisforskellen samtidigt).