Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Balsner
Norske Dingz har lige anmeldt PFL9704 og proklamerer at det er det bedste TV, de hidtil har set. De kalder det sågar det nye "Reference-tv".

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er ligeså uforståelig, som visse andre herinde, at dette tv ikke engang kan få en anbefaling. Gøres der måske en dyd ud af at stå rimeligt alene?

http://www.dingz.no/828053/philips-46pfl9704-testet
lillevirgil skrev:
Rasmus Larsen skrev:Anmeldelsen af Philips 9704 er nu online. Vi har testet 46" modellen kaldet 46PFL9704H.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1257331199

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Er det samme indmad der er i 40" modellen bare lidt mindre, eller er der tale om enden indmad på bla lcd panel?
Samme indmad, yes. Bare mindre format rent fysisk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Balsner skrev:Norske Dingz har lige anmeldt PFL9704 og proklamerer at det er det bedste TV, de hidtil har set. De kalder det sågar det nye "Reference-tv".

Jeg må ærligt indrømme, at jeg er ligeså uforståelig, som visse andre herinde, at dette tv ikke engang kan få en anbefaling. Gøres der måske en dyd ud af at stå rimeligt alene?

Har du læst hele denne tråd? Begrundelsen for hvorfor skærmen ikke får topkarakterer er udpenslet ret tydeligt.

Vi lader os ikke påvirke af hvad andre mener om TV'et, og vil så afgjort ikke lade os farve af andres begejstring for forkert farvegengivelse og irriterende billedkredsløb. Nu er dingz.no heller ikke det mest grundige test-site, så jeg tager det ikke specielt tungt, at de bruger skærmen som reference. Jeg kan ikke se nogen notits om den elendige farvegengivelse out-of-the-box, så man må vel antage at de ikke kan se det og ikke har målt det?

Anmelderne var også begejstrede over Samsungs nye LED skærme, men da vi påpejede det slør skærmen led under var vi pludselige også bad-guys.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Artikel: Vi har været ude hos Philips i dag, hvor Philips havde både den danske tekniske chef og hivet den tekniske chef for Europa, John van Lin fra Holland ind til sessionen til en eksklusiv halvanden time med FlatpanelsDK.

Vi spurgte lidt bredt omkring Philips holdning til billedkvaliteten, men også mere specifikt til LED Pro, local dimming, farvetemperatur osv.
Ud over, at Philips produktchef selv mente, at FlatpanelsDK testen var god og addresserede netop de ting, som er relevante, så fik vi også masser af input. Alt dette lægges op i en artikel en af de kommende dage.

I artiklen kommer der også lidt mere om Philips NET-TV, Amblight og Cinema 21:9.

Hold øje med forsiden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
yakken skrev: Anmelderne var også begejstrede over Samsungs nye LED skærme, men da vi påpejede det slør skærmen led under var vi pludselige også bad-guys.
Og jeg kan lige tilføje: En observation, der faktisk skabte langt større reaktion end nogen skulle forestille sig. Den røg helt til de koreanske teknikere som også erkendte fejlen og reagerede på den.
Også Engadget.com tog fejlen op.
Af xcardman
det lyder super, så man kan hører phillips version af sagen.
det har manglet i lang tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil lige gøre opmærksom på at IP-adresser ER synlige her på siden. Brugerne balsner, tarok og lars.syv har alle relationer til samme to ip-adresser, så det er nærliggende at konkludere, at denne heksejagt kommer fra de samme personer. Er det ikke ved at blive til lidt af en farce det her?
Af Otto J
Balsner skrev:Norske Dingz har lige anmeldt PFL9704 og proklamerer at det er det bedste TV, de hidtil har set. De kalder det sågar det nye "Reference-tv".

Jeg forstår ikke reaktionsmønsteret. Rasmus leverer en dybdegående og saglig argumentation for sine kritikpunkter (okay, med en smutter, men en velbegrundet smutter efter min mening). Der er nogle helt konkrete punkter der fremhæves, inkl. målinger af dem. Så sammenholder man dét med nogle fuldstændigt overfladiske anmeldelser, der bare himler op om hvor fantastisk det hele er, og så stiller man spørgsmålstegn ved Rasmus? Det giver jo ikke mening. Det burde jo være de andre der skal præsenteres for de kritikpunkter Rasmus har leveret, og spørges hvorfor de ikke mener dét er vigtigt. Der er ikke én af dem der har leveret kritik i den her tråd, der er gået efter bolden og forsøgt at forklare hvorfor et dårligt gamma-forløb ikke skulle være et problem. Hvorfor er det Rasmus der skal forklare sig, når det nu netop er ham der HAR leveret en konkret argumentation for sine udmeldinger?

En helt generel ting: Det er desværre blevet sådan i denne branche, at anmeldelser der pipper lidt om nogle negative ting ved et produkt, opfattes som voldsom kritik. Det er lidt som om at hvis anmelderen ikke sidder og hyperventilerer over at det hér bare er væææærdens bæææædste fjernsyn, så læser folk det som om produktet ingenting er værd. Det er muligt at Rasmus ikke bryder sig om tv'et, men det synes jeg faktisk ikke fremgår af anmeldelsen. Den er ganske nøgtern og fremhæver nogle gode ting, og nogle dårlige ting. Ingen top-awards, nej, men der står ingen steder at man fraråder folk at købe tv'et. Alligevel himler folk op om hvorfor anmeldelsen er så negativ? Måske er det dérfor alle andre anmeldelser opfattes som så positive, det er bare blevet linien for mange anmeldere, der findes ikke dårlig, middel, god. Der findes kun god, rigtigt god, over-mega-god, super-duper-giga-god, og "der-findes-ingen-grund-til-at-leve-videre-hvis-jeg-ikke-ejer-dette-tv-god". Helt ærligt, så negativ er dén anmeldelse da heller ikke.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som skrevet ovenfor, så er der vist et underliggende mønster i kritikken, som forklarer lidt...

Vi har argumenteret rigeligt for vore synspunkter, og én persons spam bør ikke ødelægge tråden for resten af læserskaren. Der er ikke uddelt advarsler eller noget i den dur, men hold nu inde med korstoget. Vi ændrer ikke holdning til kritikpunkterne af TVet.
Af Otto J
yakken skrev:Som skrevet ovenfor, så er der vist et underliggende mønster i kritikken, som forklarer lidt...

Vi har argumenteret rigeligt for vore synspunkter, og én persons spam bør ikke ødelægge tråden for resten af læserskaren. Der er ikke uddelt advarsler eller noget i den dur, men hold nu inde med korstoget. Vi ændrer ikke holdning til kritikpunkterne af TVet.
Enig, og jeg havde ikke læst den kommentar da jeg skrev indlægget. Det vil være meget mere værd at få en konstruktiv dialog omkring forskellige definitioner af hvad god billedkvalitet er. Vi kan konkludere at der er forskellige opfattelser af dette, spørgsmålet er så om man kan sige at den ene har mere ret end den anden. Det mener jeg godt man kan. Det afføder så næste spørgsmål, kan det være rigtigt at 90% af anmelderne i verden ved for lidt om dét de anmelder. Det mener jeg også godt det kan, og det er jo i virkeligheden dét der er det mest tragiske ved det her.
Af Balsner
Jeg føler at jeg må uddybe mig :)
Lad mig indledningsvis sige, at det er meget sjældent, at jeg er aktiv bruger af diverse forums. Det er som regel nok for mig at læse et utal af anmeldelser og tråde på Hifi4all.dk, Recordere. dk og Flatpanels.dk, samt på utallige lignende udenlandske websider. Når jeg så opretter mig her, så er det fordi, at jeg netop nu faktisk selv er i købstanker angående et nyt tv, og dette tv har jeg tænkt mig skulle netop være enten et Philips PFL 9704 eller lillebroderen PFL9664 eller LG SL8000. Jeg har næsten læst alt omrkring disse tv - både anmeldelser og diverse tråde, her den sidste tid.

Det der forstyrer mig, er at jeg har været i forretningerne og set de pågældende tv. Jeg synes at Philips PFL 9664 og 9704 giver et godt billede (men enig: Ikke ud af æsken) det kræver en del indstillinger. Jeg brugte faktisk en del af Expert ekspedientens tid ved Philips modellerne, men han var imødekommende og førsøgte at indstille billedet efter mine ønsker. Jeg synes godt, at dette tv kan indstilles ordentligt til almindelige mennesker, som jeg selv betragter mig som. Måske lidt mere teknisk minded end de fleste, men tv' et kan absolut godt indstilles af almindelige mennesker med lidt flair for teknik..Og billedet kan godt gøres pænt og naturligt med en flot naturlig skarphed (uden at være overskarp) med en fantastisk detaljegrad efter min mening. I Flatpanels.dk´s anmeldelse påpeges jo som noget, der trækker ned i bedømmelsen at 9704 ikke kan indstilles af almindelige mennesker. Det er helt klart er en overdrivelse.
Jeg kan heller ikke forstå, at I så kan tildele LG SL8000 en topanbefaling, når nu dette tv har en masse reflektioner og et glas eller plexiglas som efter min mening ødellægger/degraderer oplevelsen af billedkvaliteten. Desuden synes jeg også dette tv mangler en del kontrast og lidt detaljer.
Jeg så fodbold på dettte tv. Som Rasmus også skriver, er der lidt artifakter. Jeg synes der var _mange_ artifakter, som er ødelæggende for billedkvaliteten. LG er klart det flotteste ud i design - men nu gør I jo en dyd ud af billedkvaliteten, så her kan jeg ikke helt følge jer så. Philips 9704 havde ingen problemer med skarphed og detaljegrad og kunne let vise fodbold uden iririterende sideeffekter. Jeg anerkender nogle af de fejl i påpeger, men jeg synes bare at f.eks. det LG, jeg så på havde _mange_ flere fejl - og så får dette tv en _top anbefaling.
Jeg er ikke ude på at påvirke jer i nogen retning. Jeg stiller bare spørgsmål ved resultatet, som I vel er med på at diskutere. Jeg forstår ikke yakkens kommentarer om korstog. Men det kan han få lov at forklare os andre. Alle har vel lov at kommentere på jeres anmeldelser - også selvom kommentarerne ikke går jeres vej?

Afslutningsvis vil jeg linke til en anmeldelse på TechRadar på _flere_: sider af Philips PFL 9964, som har _næsten_ identiske data som 9704. Men som ved mit første indlæg, vil I jo sikkert igen nedgøre anmeldelsen. Det synes jeg faktisk ikke at man behøver at gøre.

http://www.techradar.com/reviews/audio- ... 917/review

Når jeg henvender mig - er det da fordi, jeg ofte har læst herinde og jeres anmeldelser gør mig da lidt usikker på, om jeg skal ofre så mange penge på et tv, som ikke opnår en anbefaling hos Flatpanels.dk. Så noget respekt har jeg da for stedet. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Min kommentar anspores af at du deler IP-adresse med to andre (som vi ved sidder på samme fysiske adresse), der ligeledes forsøger at stille spørgsmålstegn ved rigtigheden af vores anmeldelse. Der kan naturligvis være en anden forklaring, men det tæller ikke umiddelbart som en fordel taget dit indlægstal i betragtning.

Hvis der er tale om tilfældigheder, så må du undskylde. Dine andre kommentarer mener jeg stadig vi har kommenteret i andre indlæg, så dem orker jeg ikke at skrive noget til. Læs tråden igennem igen i stedet.

Vi har endda skrevet artikler om hvorfor butiksfremvisnimger i bedste fald er misvisende...
Af Helmuth
yakken skrev:Min kommentar anspores af at du deler IP-adresse med to andre (som vi ved sidder på samme fysiske adresse), der ligeledes forsøger at stille spørgsmålstegn ved rigtigheden af vores anmeldelse. Der kan naturligvis være en anden forklaring, men det tæller ikke umiddelbart som en fordel taget dit indlægstal i betragtning.
F.s.v.a. IP-adressen, så kunne der vel være tale om et kollegie eller bofællesskab hvor mange brugere er "på" et netværk, hvor adressen "udadtil" er én-og-samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke noget der skal koges suppe på, og hvis vi tager fejl mht. adresserne så er det beklageligt.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 19