09 nov 2009, 20:18
Det kunne godt ende med dette tv!
allanwlarsen skrev:Gennem de sidste 6 år har jeg løbende læst om og fulgt udviklingen i fladskærme. Men det er først nu, at jeg synes, at de lever op til mine krav.Tak for input Allan - må man spørge hvad du fandt 855'eren til???
Jeg har valgt plasma, da det pt. samlet set er den bedste teknologi (dvs. fravalgt LCD og LED, og OLED er pt. både for dyrt og fås ikke i den størelse, jeg ønsker). Det lidt højere strømforbrug på plasma er ikke afgørende for mig (og i øvrigt er forskellen ikke så stor i strømforbruget, som mange tror, idet LCD og LED har max strømorbrug hele tiden, mens plasma bruger mindre strøm jo mørkere scener der vises på skærmen. Men fabrikanterne skal opgive det maksimale strømforbrug, som er ved et helt hvidt billede).
Hvis jeg havde råd, købte jeg en 54" Panasonic Z11, men den koster 50k.
Jeg er kommet frem til Samsungs 58" PS58B855 (eller PS58B850) som både leverer varen, men som også har et godt design og kun er 3 cm dyb, hvilket er væsentligt, da den skal op på væggen. (Panasonics øvrige modeller har jeg fravalgt, da de er for dybe, men vel samlet set (for V-modellen) er lige så god som Samsungen).
Jeg tager chancen med "brummen" og støjende spoler mv. (læs herom på dette site) fra Samsungen og indgår en aftale med leverandør om, at hvis de eller Samsung ikke kan fjerne lyden til min tilfredshed, vil jeg kunne levere det tilbage. Det har de forskellige butikker, som jeg har talt med sagt ok til.
Held og lykke med søgningen!
Det kunne godt ende med dette tv!