Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lubek
hey

jeg er den glade ejer af en panasonic px80, men nu er der kommet digitalt tv, som jeg gerne vil udnytte. Så derfor er valget at købe en box, eller et fjernsyn med dvb-c. panasonic V10 50"
Men vil jeg for de ekstra penge få et meget bedre billede, jeg bruger det primært til fodbold og ps3.

eller skal jeg bare købe en box og leve med den ekstra fjernbetjening
Af BrianH
Er dit spørgsmål om panasonic V10 er bedre end panasonic px80?

Det er det selvfølgelig. Men så er spørgsmålet om du så skal købe et panasonic V10. Det er jo et økonomisk spørgsmål (da du ellers bare ville have købt et nyt tv uden at blinke) men jeg ved ikke hvor mange penge du har, så det er ikke til at svare på ...
Af lubek
ja kan godt se at jeg udtrykte mig dårligt.

men er V10 så meget bedre at det kan betale sig at på 14.000kr på et nyt tv, når man kan købe en box til 500kr.

altså får man nok forbedring for 14000kr

håber det hjalp
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi kan ikke sætte en pris på billedkvalitet for dig. Hvis de 15.000 kr. vil bevirke, at du skal spise havregrød i 8 mdr. fremover, så er det nok ikke dét værd ift. et PX80 med digi-box. Du skal ikke opgradere til V10 udelukkende for, at se digitalt SD TV via en indbygget tuner. Du skal have interesse i at betale for de ting V10 tilbyder ift. PX80, såsom bedre farvestyring, et andet look osv. Ellers kunne du jo ligeså godt købe et X10.
Af lubek
pengene er ikke noget problem, dem har vi stående. Men vil man kunne se forskel på PX80 og V10 på f.eks ps3
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, men om du synes forskellen er 14.000 kr. værd (minus det du kan skrabe ind for PX80) må være op til dig. Jeg havde nok købt en boks og en universalfjernbetjening i første omgang.
Af lubek
bare lige for at være sikker, så har V10 indbygget dvb-c og alt det der. For det står ikke på panasonic hjemmeside, ellers har jeg ikke kigget godt nok ;;) . Men ifølge andmedelsen har den :s
Af AD
Den har indbygget dvt-t og dvb-c mpeg2 og mpeg4 tuner, så ingen problemer der.