Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Min far har lige bestilt et Philips 42PFL7404H til 5.899 kr. fra getmore.dk og jeg har selv købt et Panasonic TX P42C10Y til 4.500 fra Fleggaard.

Hvis man sætter de to fladskærme op imod hinanden (pris og specifikationer), hvilket vil I så anbefale?

Han kunne jo spare ca. 1400 kr. ved at vælge Panasonic'en, men hvis Philips'et er bedre, er det pengene nok fint givet ud :).
Af BrianH
Hvorfor spørger du om hvad der anbefales EFTER I har købt hvad I helst vil have???
Af Lable
Fordi min far stadig kan nå at afbestille sit fjernsyn, så jeg synes at det er ok at spørge om.

Jeg er ganske tilfreds med mit, og skal ikke bytte noget om.
Af BrianH
Det er så i orden :)
Jeg kender ikke Philips'n men hvis nogen skal svare på hvad der er bedst, så skal du som minimum skrive hvad han skal bruge tv'et til...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til den pris kan han jo få X10 i stedet, og få lidt ekstra indgange mv. Jeg havde helt klart valgt Pana'en pga. billedkvaliteten.
Af Lable
@BrinanH:

Han skal bruge den til almindeligt fjernsynskiggeri, og til at se de film som han har liggende på computeren (ikke HD kvalitet). På et tidspunkt skal han også have anskaffet sig en PS3.

Men selve billedekvaliteten på X10'eren er bedre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ift. 7404 ja. Ift. C10 er det nok ikke specielt tydeligt.
Af Lable
En lille rettelse:
Jeg har faktisk købt en Panasonic TX-P 42X10Y til 4.500 kr. og IKKE en C10, som jeg ellers skriver til at starte med ;;)

Så vidt som jeg kan forstå, så ville det være en god idé for min far, at afbestille Philips 42PFL7404H og købe en Panasonic TX-P 42X10Y, og dermed spare 1.400 kr.?
Af BrianH
Lable skrev:En lille rettelse:
Jeg har faktisk købt en Panasonic TX-P 42X10Y til 4.500 kr. og IKKE en C10, som jeg ellers skriver til at starte med ;;)

Så vidt som jeg kan forstå, så ville det være en god idé for min far, at afbestille Philips 42PFL7404H og købe en Panasonic TX-P 42X10Y, og dermed spare 1.400 kr.?
Nej. Hvis man går op i ps3 skal man have full HD og Philips laver ikke dårlige skærme til at se fjernsyn med, selvom plasma har et lidt mere naturligt udseende
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er altså ikke enig. Fuld HD er ikke en nødvendighed - selv med en PS3. Langt de fleste PS3 spil er lavet i 720p og ikke 1080p alligevel. Jeg har benyttet Panas 720p-skærme ved flere lejligheder, og selv hvis man tager den famøse "screendoor"-effekt med i betragtningen, så er et 42" TV med 720p-opløsning nok til alt der foregår mere end 1½ meter fra skærmen - uanset hvilken opløsning kildematerialet så måtte have.
Af xcardman
er helt enig

kan alså ikke se forskel i opløsning når jeg spiller ps3 eller ser blu-ray
fra 3 meters afstand.
først en pan px80 og nu full HD pio.
Men billedet er noget bedre på en pio, men det har intet med full HD.

Full HD er bare noget folk tror gør et tv bedre.
ja hvis man sidder 1.5-2 meter fra en 50 tommer, kan man måske se lidt flere detajler.
men hvis billedet ikke er godt på en full HD skærm, hvad hjælper det så.