Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har lige købt et Panasonic TX-P42G10E til min mor , men hver gang jeg har indkodet de digitalekanaler fra yousee kabel tv så forsvinder kanaler efter 3-4 timer..
Nu har jeg kontaktet forhandleren og han siger til mig at det er fordi at i de tidlige modeller af tv'et der manger et modul.
Så nu vil han sende et modul til mig jeg så bare skal montere i tvet.
Jeg synges selv det lyder underligt.
har i nogle erfaringer med overstående, og evt ved hvad forhandleren snakker om?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lidt søgning i forummet ville også kunne give dig et par ting du kunne prøve:
Prøv at slå "Søg automatisk efter opdateringer" fra i menuen. Konsultér din manual for at finde ud af hvor funktionen ligger, eller søg her i forum efter beskrivelsen.
Af Perfod
ja det er rigtigt jeg kunne have søgt efter det i forummet , men nu da forhandleren snakkede om modul og alt muligt blev jeg lidt forvirret O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke han har ment "SD kort med opdatering" inde i hovedet, og i stedet har sagt "modul"? Det kunne tænkes, at Panasonic har lavet en opdatering, hvor denne funktion er ændret til pr. default at være slået fra. Jeg troede dog kun, at det var X10 der fandtes en sådan opdatering til.
Af Perfod
Automatisk kanal opdatering er rigtigt nok slået til...

har snakket med Panasonic og de snakker nu om CA modul , men de må da været helt væk , CA modul er da til noget helt andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et CA modul skal kun bruges hvis du ser betalingskanaler, dvs. kanaler som du har tilkøbt og som kræver dekodning via et dekoderkort. CA modulet afhjælper i sig selv ikke noget, da det kun fungerer som en kortlæser.

Hvis de har tænkt sig at sende den til dig uden beregning, så er det jo herligt, men du har nok ikke det store at bruge det til. Prisen på sådan en kortlæser løber som regel op i 500 kr., og skal som sagt kun bruges hvis du skal se kanaler, der eller er kodede.