Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
mknudsen skrev:
Hvilken model har du?

Jeg har også kanalerne der ligger 2, nogle 3 gange i den samlede kanalliste - pisse hamrende irriterende :(

Jeg har skrevet til Panasonic, men på 3 dag nu - har de ikke svaret, fantastisk kundeservice!
Er det fjernsynet der er problemet? Jeg har et philips, og der forsvinder der også kanaler og der er dobbeltkanaler...
Af mcleif
Jeg har haft samme problem med mit Yousee. I går manglede jeg pludseligt en masse kanaler. Har endnu ikke prøvet at lave en ny søgning.

Læste følgende på Yousee.dk: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=49683[/url]

Ved ikke om det har noget med det at gøre? Men det er i hvert fald de fleste af de kanaler jeg mangler.
Af BrianH
mcleif skrev:Jeg har haft samme problem med mit Yousee. I går manglede jeg pludseligt en masse kanaler. Har endnu ikke prøvet at lave en ny søgning.

Læste følgende på Yousee.dk: http://kabeltv.driftsinfo.dk/info/?id=49683[/url]

Ved ikke om det har noget med det at gøre? Men det er i hvert fald de fleste af de kanaler jeg mangler.

Det er også de kanaler jeg mangler, men der er helt sikkert ikke noget i vejen med mine kabler :(
Har du problemer med nogle af de følgende kanaler på Digital- tv, Kanal5, 6´eren, Canal9, 2News, Zulu, Charli, TV3+ 3Puls, DisnXD, Nickel, 2Sport, 2Film, TCM, VH1, BBC W Disney, Cartoo, Discov, Animal, NatGeo, MTV, Voice, BBC E 24Nord, EuroSp, CNN Kan fejlen skyldes, i de fleste tilfælde, indstrålingen fra DTT nettet (Luftbårne digitale signal) Vi anbefaler derfor at man sørger for at have godt afskærmede kabler og ikke kun fra stikdåsen til boksen, men også fra feks. forstærkeren til stikdåsen.
[/b]
Af Evolator
I er langt fra de eneste der oplever at kanalerne forsvinder, eller bytter plads. Sådan står det også til i Aalborg området, med Yousee , på en Panasonic 37"X10. Vi har i vore hjem valgt, at ha de analog kanaler via kabel lagt ind også sideløbende, så vi kan se der på. Hvis de digitale er væk igen igen. Tror der går nogen tid før det er styr på det, og man kan regne med de bliver hvor de skal være. Om Stofa er bedre stillet, tror jeg ikke. For det må jo være udbyderen der roder med kanalerne, så de ikke bliver hvor de er.

Det er rigtig at man kan deaktivere systemopdatering som mknudsen er inde på. At det skulle løse problemerne, synes ikke at være tilfældet her desværre.
Senest rettet af Evolator 06 nov 2009, 12:03, rettet i alt 1 gang.
Af mcleif
Det er også de kanaler jeg mangler, men der er helt sikkert ikke noget i vejen med mine kabler :(
Jeg har bare et helt alm. antennekabel, så ved ikke om det kan være det, der er problemet? :o
Af John Nielsen
Hej

Jeg lavede lige en test med forskellige færdige 1 meter antenne forlængere.

Det har givet mig de digitale mellempakke kanaler tilbage.
Kvaliteten er dog stadig ikke så høj som på de andre kanaler.
Af Tom-H
mknudsen skrev:
Tom-H skrev:Samme her på mit panasonic, mange af kanalerne var væk, de lå så på nogen andre program pladser hvor jeg så har måtte flytte dem ned og bytte dem med dem som nu var væk.

Undrede mig også over førhen hvorfor nogen af kanalerne lå 2 gange på kanal listen, ville være rart hvis der kun lå 1 af hver kanal.

Tror i det kan løses ved at opdatere firmware eller noget? ellers må jeg ringe til panasonic, hvis nogen har nummeret til dem må i gerne skrive det her.
Hvilken model har du?

Jeg har også kanalerne der ligger 2, nogle 3 gange i den samlede kanalliste - pisse hamrende irriterende :(

Jeg har skrevet til Panasonic, men på 3 dag nu - har de ikke svaret, fantastisk kundeservice!
Har GA11
Af mknudsen
Okay, nu har jeg vist nok fået mine kanaler tilbage - men det leder mig så bare til mit næste problem!

Hvordan filan får jeg lavet en søgning der udelukkende finder de digitale kanaler som jeg rent faktisk kan se, og ikke alle de andre + radio kanalerne!

Hvis der er nogle som har en løsning herpå, tror jeg vi er MANGE P42X10Y brugere der vil blive glade :)
Af BrianH
mknudsen skrev:Okay, nu har jeg vist nok fået mine kanaler tilbage - men det leder mig så bare til mit næste problem!

Hvordan filan får jeg lavet en søgning der udelukkende finder de digitale kanaler som jeg rent faktisk kan se, og ikke alle de andre + radio kanalerne!

Hvis der er nogle som har en løsning herpå, tror jeg vi er MANGE P42X10Y brugere der vil blive glade :)
Det kan du ikke. Du bliver nødt til at bruge metoden med at lægge de kanaler du er interesseret i over i en favoritliste. I favoritlisten kan de sorteres og der vises kun du selv vil have.
Af AD
Uden at jeg ved om det også virker på en x10, så kan man på en G10 i indstillinger for kanaler (kanalsortering), vælge om man man vil kunne se en kanal simpelt hen ved at markerer den med et flueben (de er alle valgt til at begynde med) på den måde kan man springe kanaler over man ikke kan/vil se uden at man skal lave en extra favorit liste.
Man vil så ikke se kanalen når man bare normalt skifter op og ned på fj. betj. men man kan stadig se den i menuen.
Af mknudsen
Det kan du ikke. Du bliver nødt til at bruge metoden med at lægge de kanaler du er interesseret i over i en favoritliste. I favoritlisten kan de sorteres og der vises kun du selv vil have.
Er du sikker på det? Det lyder da simpelthen for mærkeligt, har Panasonic ikke lavet en firmware update der retter det?

Det må vi da høre dem om, hvis ikke det kan lade sig gøre :(