Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MEOLSEN
Hej!

Jeg er nyoprettet her på sitet idet vi nu står for at skulle anskaffe os "en flad". Derfor har jeg brug for lidt hjælp/råd til vores valg.

Baggrund: Vi har idag - som nogle af de sidste :o) - stadig et CRT tv. Det er et 32" 100Hz Sony widescreen fra "mellem" klassen. Det laver egentligt et rigtig godt billede, men efter vi er flyttet i hus sider vi nu næsten 5 meter fra vores TV. Så det er lidt småt at se på. Samtidig går vi nu glip af nogle af Yousee´s kanaler efter de indførte det digitale spejl.

Vi var igår en tur i El-giganten i Horsens for at orientere os om størrelser, billedkvalitet osv. Vi kørte egentligt efter at se det 50" C10 panasonic der har været på bud til 6666kr igennem noget tid. Det blev dog ret hurtigt dømt ude da det havde et markant dårligere sort end alle andre TV der var dernede. Det var nærmest bare mørke-grå. Men der var et LG 50PQ2000 til 7KKr. ved siden af. Det var vi egentligt ret fristede af. MEN det viser sig at det ( iflg. LG´s hjemmeside) IKKE har DVB-C tuner, men kun DVB-T. Og det var jo lidt ærgeligt, da vi egentligt havde et max. loft på 7000kr. Samtidig blev vi enige om at da vi har pladsen til det vil et 50" nok være det oplagte valg for os.

Efter at have søgt lidt her på sitet efter div. test og priser generelt, har jeg set at cinemagic.dk har et 50PS8000 til knap 8500kr. Det er egentligt over vores max. beløb, men jeg ved også at det kan blive dyrt at spare 1500 kr hvis man ikke får det man har behov for. Det er umiddelbart også eneste minus som 50PS8000 har.

Jeg regnede egentligt med at vi skulle have et Panasonic Plasma da de generelt får ret gode anmeldelser - Også herinde. Og med den pris vi havde tænkt os er en 50X10 jo også et oplagt valg. Men da vi går efter et 50" så betyder design trods alt også noget for os. Og der kan men vel næppe give Panasonic mere end kun lige "bestået". Også deres fjernbetjening virker lidt klodset. Derimod er sådan et 50PS8000 langt mere elegant at se på, og vel nok ét af de floteste at se på(altså når det er slukket).

I testen af 50PS8000 her på sitet bliver det testet lidt op mod V10 og B855, og det er ikke helt på niveau med de 2. Men det koster jo også ca. 6KKr mindre. For os er et G10 i 50" også for dyrt. Men er der andre vi har overset?

Altså: Hvad er det bedste TV til max. 8500kr. når vi har følgende behov:

50" med DVB-C tuner der primært skal bruges til Yousee´s digitale kanaler fra fuldpakken.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg synes PS8000 er oplagt til jeres behov.

Mht. Panasonics gengivelse af sort, så tror jeg, at det har virket så gråligt i det pga. den kraftige belysning i butikken. Hjemme i stuen vil i formentlig opleve en del bedre gengivelse af sort, så jeg synes også I skal prøve at få set dette et andet sted end El Giganten.
Af MEOLSEN
Hej!

Tak for tilbagemelding. Ang. det sorte niveau så er jeg sikker på at det ikke har noget med lyset at gøre. Det lignede næsten at det var selve panelet der ikke var så sort som eks. det X10 der hang ved siden af. LG hang lige under. Der var en periode hvor der var slukket for signalet til alle TV - Og der blev det ret tydelig.

Efter vi kom hjem er jeg lidt ærgelig over at jeg ikke koncentrerede mig lidt mere om det X10. Uvist hvorfor stod det til næsten 10KKr. Og det var noget over vores budget. Men nu kan jo se alle andre steder er der kun få 100 kr forskel på C10 og X10. Nåh men jeg kan se at min lokale Fona også burde have en 50X10 - Så jeg må derned og kigge. Så slipper jeg for at kører de 45 Km jeg har til horsens....