Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hejhenrik
Hej.

www.lcduniverse.dk har de 2 forskellige modeller af samsungs 46" B8050 og B8090 er der nogen der kender forskellen...? pris diff. er ca. 5.000,- kr.

Flere steder skrives der at DLNA kører trådløst i denne model...men den fungerer vel også med et LAN kabel i netværket eller hvad?

Henrik
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det trådløse DLNA kræver en trådløs USB dongle, som du skal købe separat.

Mht. forskellen så er B8050 den danske model og B8090 er en udenlandsk. B8050 har derfor også de danske tunere.
Kig eventuelt i nogle af de andre tråde om Samsung Tv. Her står en del om forskellene mellem de danske og parallelimporterede modeller.
Af Hejhenrik
Rasmus
Tak for svaret, men spørgsmålet gik nu mest på om det kan køre på alm. netværkskabel/netværk, jeg har nemlig ikke trådløst netværk.

Hvordan får samsung sendt lyset ind midt på skærmen, uden at belyse omkringliggende felter, når de bruger edge led,. og ikke som philips hvor led er placeret i klynger bag skærmen?

jeg havde ventet mig meget af Philips nye 9704, da deres principper med led placeret bag skærmen, samt muligheden for Ambilight tiltaler mig, men efter testen hælder jeg mest til nævnte samsung model, er der nogle fornuftige alternativer som jeg bør overveje, evt. LG / sony / anden philips model ???

Når man står i butikken og kigger/vurderer, så er alle de nye tv, alt for farveprangende og meget ens i billedet, og jeg må sige at ekspedienterne glimrer ved deres mangel på viden, og evne til at skifte indstillinger.

Det er svært at vælge, man skal jo leve med det fremover, og det er også svært at skille sig af med det gamle MX6000 fra B&O som jo er et smukt tv, med et godt billede.

Input modtages med tak...

Henrik
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hejhenrik skrev:Hvordan får samsung sendt lyset ind midt på skærmen, uden at belyse omkringliggende felter, når de bruger edge led,. og ikke som philips hvor led er placeret i klynger bag skærmen?
Det er beskrevet her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1251713794