Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af CHPH88
Hej alle sammen :)

Nu fik jeg endelig valgt et tv, og det blev som overstående et Samsung PS50B855, det skulle lande på fredag.

Har dog læst at en bruger her inde, skriver at man ikke kan skifte rækkefølgen af digitale kanaler på B855, men det kan man på 850?

Kan det virkelig passe? og hvad er det, der gør at 855 er et par tusind dyre end 850?

På forhånd tak for hjælpen, skal nok lige smide min mening ind, når jeg har fået sat det op (Min xbox bliver også sat dertil) :)

Mvh. Christopher
Af lennon
Hvis jeg har forstået det rigtigt, kan man med ny firmware (fra 30-10) også sortere kanaler på 855. De to modeller skulle så vidt jeg kan vurdere være næsten 100% ens, - prisforskellen skyldes at 850 er par. importeret, - hvor 855 er Nordisk og med en speciel garanti .
Af CHPH88
Okay, er det noget der er muligt at downloade, hvis ikke det er på det tv, jeg modtager i morgen?

Og gør man det via fjernsynet selv?

På forhånd tak :)
Af mknudsen
CHPH88 skrev:Hej alle sammen :)

Nu fik jeg endelig valgt et tv, og det blev som overstående et Samsung PS50B855, det skulle lande på fredag.

Har dog læst at en bruger her inde, skriver at man ikke kan skifte rækkefølgen af digitale kanaler på B855, men det kan man på 850?

Kan det virkelig passe? og hvad er det, der gør at 855 er et par tusind dyre end 850?

På forhånd tak for hjælpen, skal nok lige smide min mening ind, når jeg har fået sat det op (Min xbox bliver også sat dertil) :)

Mvh. Christopher
Hep.

Du kan hente denne her firmware som er den nyeste.

http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... u=download

EDIT: Du henter .exe filen ned, pakker den ud på en USB pen, som den ENESTE mappe på pennen OVERHOVEDET!

Derefter tilslutter du den dit TV, vælger USB mode når den starter op - vælger SOFTWARE opdatering, og herefter skulle den gerne selv finde og installere skidtet, TV'et genstarter muligvis under processen.

Derefter kan man muligvis sortere sine kanaler :)

Jeg sidder selv lige nu og roder med det efter hele dagen at have snakket med en Nicolai J B Sonne fra Samsung.

Han siger man herefter går ind på "CH LIST" og derefter trykker man "TOOLS" så skulle der gerne vise sig en "REDIGER KANAL NR" eller noget i den stil.
Af CHPH88
Mange tak for det :)

Det prøver jeg, når jeg lige har tjekket fjernsynet ud.

Men nu fik jeg lige prøvet linket, det virker desværre ikke? :(
Af CHPH88
Så fik jeg tv'et ind af døren, og det ser rigtig lækkert ud :)

Men har lige et lille problem (eller også har jeg bare ikke forstand på det)

Men skulle da mene, at det nye signal er digitalt nu?

Og når jeg scanner efter kanalerne siger den at der er 0 digitale, og finder alle sammen i analog? Plus jeg kan heller ikke finde DR HD?

Nogen der ved, hvad der er i vejen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CHPH88 skrev:Så fik jeg tv'et ind af døren, og det ser rigtig lækkert ud :)

Men har lige et lille problem (eller også har jeg bare ikke forstand på det)

Men skulle da mene, at det nye signal er digitalt nu?

Og når jeg scanner efter kanalerne siger den at der er 0 digitale, og finder alle sammen i analog? Plus jeg kan heller ikke finde DR HD?

Nogen der ved, hvad der er i vejen?
Hvordan modtager du dit Tv? Kabel-tv eller antenne?
Af CHPH88
Bor i lejlighed midt i Aalborg, så går ud fra det er kabel?
Af CHPH88
Hmm bor til fremlejning, og betaler bare et fast beløb om måneden, så ved ikke ret meget om det.

Men jeg kan lige prøve, at ringe til min udlejer i morgen.

Men skal man da betale ekstra for at de bliver digital, hvis man er i en antenneforening ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CHPH88 skrev:Hmm bor til fremlejning, og betaler bare et fast beløb om måneden, så ved ikke ret meget om det.

Men jeg kan lige prøve, at ringe til min udlejer i morgen.

Men skal man da betale ekstra for at de bliver digital, hvis man er i en antenneforening ?
Antenneforeninger har ikke nødvendigvis digitalt Tv. Det er noget der vælges fra antenneforeningen side. Det var en anden sag, hvis du var koblet direkte på YouSee uden om en antenneforening, men at du betaler gennem huslejen betyder ofte, at du er tilknyttet en antenneforening.
Derfor bør du også kontakte dem for at høre nærmere. :)
Af CHPH88
Okay, det vil sige, at jeg ikke kan få digitalt tv nu, hvis tilfældet er, at jeg er medlem af en antenneforening, uden at jeg melder mig ud, og køber yousee ect.? :(
Af bleze
Lidt svært for TDC at gøre noget på andres kabler uden om dem... Så skal du have deres Internet TV i stedet
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
CHPH88 skrev:Okay, det vil sige, at jeg ikke kan få digitalt tv nu, hvis tilfældet er, at jeg er medlem af en antenneforening, uden at jeg melder mig ud, og køber yousee ect.? :(
Jeg ved det ikke. Det kan godt være antenneforeningen har digitalt Tv. Det skal du prøve at høre din antenneforening om.

Alternativt skal du vælge en anden form for Tv. F.eks. parabol.