Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Jeg har et problem, som jeg håber at nogen herinde måske kan hjælpe mig med.

Jeg kan ikke få noget billede frem på mit fjernsyn når jeg afspiller dvd, ps3 eller xbox.

Problemet kom efter jeg tilsluttede min ny indkøbte ps3 til fjernsynet gennem hdmi kabel. Det fungerede ikke (har dog set nu, at man muligvis skal tænde hdmi på tvet selv?).

Men nu prøver vi så at køre tingene igennem forstærkeren med et universal kabel(til ps3 og xbox), vi kan få lyd nu, men som sagt intet billede.

Tingene fungere fint i morges da jeg spillede xbox. Det er kun efter vi prøvede det hdmi kabel.

Er det sådan at fjernsynet laver nogle "ændringer" hvis man tilslutter et hdmi kabel? Som jeg så skal "nulstille" for at kunne få et billede frem igen, gennem vores forstærker?

Håber det giver mening
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal aktivere HDMI-porten på TV'et. De er alle slukkede pr. default, og du kan derfor ikke få signal igennem dem før de er blevet aktiverede.
Af DooH
Hej igen.

Problemet er ikke med hdmi, det er ikke på den måde vi vil have det sat op. Vi vel gerne have tingene igennem vores forstærker. Men ligemeget hvad vi gør kan vi ikke få noget billede frem.

Vi kan slet ikke få noget billede frem med hverken dvd, xboks eller playstation gennem component kabel :(

Kan der være sket noget med en indstilling i forstærkeren eller TV? Vi har ikke super meget forstand på det desværre.
Af urbananen
Der burde ikke kunne ske noget på den dårlige måde.
Det er desværre svært at sige hvor "fejlen" ligger. På forstærkeren skal man jo også tit aktivere udgangen til fjernsynet, så den ved at når du slår den hen på DVD, skal den også sende billedet videre. Ellers kommer lyden jo bare ind i forstærkeren, og så ikke mere.
Af DooH
Hej igen.

Nu virker det... jeg ved ikke hvad problemet var, men det fungere.. Men tak for hjælpen