Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mr. saablimo
Hej. Jeg har planer om at købe en LG 50ps8000 hos Redcoon. Redcoon oplyser at det er en europæisk model, men at den er identisk med den danske model. Dog med undtagelse af brugermanual og måske display teksten.
Nu bliver jeg da lidt nervøs for om mpeg4 dvb-c modtageren vil fungere med kabeltv? Nogen der har erfaring med dette?

Nogen der kender til Redcoon og deres behandling/ydelse overfor kunder?

Hvad kan jeg forvente af garantiforpligtelser. Redcoon oplyser at fabriksgarantien løber via dem og er fastsat af fabrikanten?
LG danmark yder 2 års garanti men hvordan med en importeret model?
Hvis der er nogen der har en kommentar, for/imod osv. vil jeg blive meget glad.
Det kan være svært at træffe den rigtige beslutning på baggrund af købsprisen alene.
Mvh. Daniel
Af TYBO
Jeg har en parallelimportet LG PS8000 og DVB-C tuneren virker fint.
Dog er ser ö ved ø på Tekst TV men det kan jeg leve med.
Kan snildt vælge dansk som sporg så tror ikke der er den store forskel på den danske og udenlanske model...jeg kan i hvert fald ikke se forskel...ud over det ö på text tv....og ikke engang det er jeg klar over om der også er på den danske model.
Kender 2 PQ3000 som har samme problem.
Af GrummeKrumme
Jeg har en parallelimportet LG PS8000 og DVB-C tuneren virker fint.
Dog er ser ö ved ø på Tekst TV men det kan jeg leve med.
Kan snildt vælge dansk som sporg så tror ikke der er den store forskel på den danske og udenlanske model...jeg kan i hvert fald ikke se forskel...ud over det ö på text tv....og ikke engang det er jeg klar over om der også er på den danske model.
Kender 2 PQ3000 som har samme problem.
Virker det med også med HD-kanaler(mpeg4) på kabel?
Af steen_c
LG har hjemmeservice, hvis tvet går i stykker indenfor, 2 års reklamtions perioden, kommer de hjem og laver det hods dig. fri for at sende. gælder ikke europæiske modeller. så det gælder ikke den model som du kigger på.

LG har pixelsfejl garanti i hele reklamations perioden, på alle deres full hd modeller. gælder kun for modeller købt gennem lg nordic. det vil sige gælder ikke for den model du kigger på

LG ombytter tv, hvis det går i stykker indenfor 1 mdr. gælder kun nordic modeller, og således ikke for den du kigger på.

både dvb-t og dvb-c virker her i danmark, på de nordic modeller, det jo ikke sikkert man har stofa, yousee forever.
Af mr. saablimo
Okay.
Tja, så kan det da godt være at jeg skal finde en dansk model.
Det ser ud til at dansk it lager kan klare opgaven til fornuftige penge.
Hvad siger LG ejerne, -er i tilfredse med jeres skærme?
Tænker lidt på om det er bedre at gå lidt ned i størrelse og så tage en panasonic tx p46g10 istedet?
Af mr. saablimo
Nå, men det blev et Lg fra Dansk it lager. God service osv. .ingen problemer.
Jeg har ikke fortrudt mit køb. Tvet kan kun anbefales, super lækkert med godt billede!!