Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krusty
Hej jeg er kommet i et mindre dilemma som jeg håber noget kan hjælpe mig med at løse...

Jeg har godt 10.000kr og jeg vil gerne have en skærm/tv som jeg kan bruge til min bærbar. Jeg har meget i tankerne om at købe Dell's 24" WS men syntes at den koster mange penge og så kan man næsten lige så godt købe et lcd tv...

Jeg skal bruge det/den til noget Photoshop, surfe og game noget.
Hvad skal jeg gøre her???

Har et krav og det er at skærmen/tv SKAL have DVI.
Af PowerJ
Velkommen til :)

Hvad for nogen udgange har din bærebar og hvilket grafikkort sidder i den?

Du skal huske på at der er forskel på, hvor høj opløsning en computer skærm skal køre i (Native Resolution*) og hvor høj en tv skærm kan køre i, det er ikke alle tv som er gode til at skalere billedet

*i Native Resolution gengives billedet bedst
Af Krusty
|Clevo M570A 2.1 GHz Intel Pentium M | 2048 MB DDR II 533 MHz | GeForce GO 7800GTX / 256 | 100 GB SATA 7200 Omdr. 8MB Cache | Sony DVD-RW Dual +/- Brænder|
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør ikke købe et LCD TV til at bruge som PC skærm. Kvaliteten er simpelthen for ringe og opløsningen er for lav ift. skærmstørrelsen.

Du svarer ikke på hvilke udgange dit grafikkort har? Har den DVI?
Af Krusty
Sorry

Ja det har DVI udgang
Af eliteMario
Hvis du kan vente lidt, ville det være smart at gå efter et lcd tv med 1080p opløsning, altså 1920x1080... og så helst ikke for stort... helst 32 tommer... denne løsning ville være god til gaming og film... men ved anden pc-brug... som photoshop, cad osv. er det ikke en god ide at gå efter en lcd-tv-løsning...

Der begynder at komme flere og flere 24" pc skærme på markedet, og der er også tale om 26" paneler snart...

Jeg venter selv på benq's kommende 24" model...