Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har et Samsung UE55B7070 med nyeste firmware. TV'et har adgang til nogle forskellige online services.

Udfordringen ligger i at OSD menuen er ufattelig langsom. Youtube er det jeg helst vil bruge, men det hele er så langsomt at jeg opgiver at bruge den. Én ting er load af menuerne, en anden ting er at når man foretager søgning (alle andre menuer er tomme?) så foretager den ny søgning for hvert nyt bogstav man vælger - og det går laaaaangsomt... Faktisk så langsomt det er pinligt at vise for gæster og man dropper det helt...

Min internet er 20/2 Mbit og fjernsynet er hooked på routeren med 1GBit ethernet (det samme som min PS3 der gerne henter med ca 18 Mbit/sek fast).

Nogle der har oplevet det samme eller ved om Samsung vil opdatere software?

Mvh Rune
Af jacob586
Tror lige du fik afgjort om jeg skulle give de ekstra 1500 for [email protected] :)
Prøv at tjek ledtv.dk/live, der kan du simulere brugen af [email protected], men hvis det virkelig virker som du siger, er den simulering vildt misvisende!
Af rune1979dk
Nu koster det jo nogle gange noget at være med på det nyeste og det hotteste ;)

Hvis det virkede som på den side ville jeg være en meget tilfreds kunde. Måske jeg skulle give Samsung et ring :)

(PS: Er den side ikke mere marketing end noget andet? ;)
Af jacob586
rune1979dk skrev: (PS: Er den side ikke mere marketing end noget andet? ;)
Jo, det var også ment som en spøg :D Hvad skal man bruge sådan en simulering til, hvis den ikke er bare rimelig realistisk mht hastighed?
Af jacob586
Du må jo lige melde tilbage hvis det viser sig at kunne løses ved en firmware opdatering eller lign.
Af rune1979dk
Har lige opdateret med nyeste firmware fra 30. oktober. Kan stadig ikke sortere kanaler og Youtube er lige så langsom som altid :(
Af jacob586
Er det et spritnyt TV? Det var ellers mit indtryk at kanalsorteringen var muligt på de nye produktioner eller med nyeste firmware
Af rune1979dk
Det var også mit indtryk. Det er et B7070WW - altså, LED, som blev lanceret i april og som i øvrigt stadig er den serie de kører med i butikken.
Af jacob586
Hvad synes du ellers om TV'et?
Af rune1979dk
Nå, kanalsortering virker (faktisk ret fint) da jeg lige fandt ud af hvordan. Samsung henviser til Yahoo hvis der er noget med widgets. Weird, for det er vel Samsungs software?

Anyway, TV'et er virkelig, virkelig godt ift billede og brugerflade. Fremragende billede (især på HD) og virkelig nem og lækker brugerflade. Ift lyd er det jo begrænset hvor meget saft man kan få ud af 29 mm. Så den er så tynd jeg har sluttet TV'et til en ekstern receiver, og det er jo også hvad der anbefales. Men kan man undvære medie-delen (hvad jeg nok kan - du kan bruge en ps3 som mediestreamer), så er 6-serien et virkeligt nice alternativ på markedet...
Af esbenk
Du er den man jeg skal havde hjælp af! :P

Vi har nettop fået 46" eren i stuen, men jeg kan ikke finde dr's nye kanaler. jeg har yousee, har du nogle fif til hvordan jeg kan finde disse, jeg bor i århus hvis der er noget specielt ved det:)

Håber du kan hjælpe
Af rune1979dk
Mine var der helt automatisk, men du skal lave en ny fuld søgning på digitale kanaler. Husk at bruge den rigtige netværkskode som du finder på yousee.dk (de er lokale) og ikke den TV'et skriver per default.
Af jesper jørgensen
hey rune,
jeg ser du skriver at 6 serien kan anbefales, hvad skyldes det? det er for jeg lige har byttet en 37 tommer i 6`er serien til en 32 tommer i 7070, serien. Endelig pga af de funktioner der er ekstra i 7`er serien, men måske det ikke kan betale sig, hvad med usb movie, kan du give et svar på hvordan det funger? Er kvaliteten ok?

jesper