Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
Hej.

Jeg har et Panasonic 37" X10Y men har fået et problem efter jeg er gået over til det digitale signal via DVB-C tuneren.

Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af præcis hvornår det opstår, men her er hvordan det var i går:

Da jeg gik i seng i går aftes var alle mine kanaler på tv'et..

Da jeg så vågnede i morges manglede TV3 og Discovery, jeg ved ikke om der også manglede flere, men det er ikke nogen jeg bruger så.

Samme problem var der i forgårs, hvor det bare kun var TV3 der røg, og dagen før i forgårs hvor det kun var Discovery der røg.

Er der nogen af jer der har en idé om hvorfor det her sker?

Mvh.
Jesper
Af tjek
sonsora skrev:Hej.

Jeg har et Panasonic 37" X10Y men har fået et problem efter jeg er gået over til det digitale signal via DVB-C tuneren.

Umiddelbart kan jeg ikke finde ud af præcis hvornår det opstår, men her er hvordan det var i går:

Da jeg så vågnede i morges manglede TV3 og Discovery, jeg ved ikke om der også manglede flere, men det er ikke nogen jeg bruger så.

Samme problem var der i forgårs, hvor det bare kun var TV3 der røg, og dagen før i forgårs hvor det kun var Discovery der røg.

Mvh.
Jesper
Hej!
Jeg har haft samme problem med samme TV (dog 42")
Jeg ringede til Panasonic og fik tilsendt et SD-kort med ny opdatering af firmware. Det hjalp. Fin gratis service. :)
Af sonsora
Okay, jamen jeg vil da lige tage kontakt til dem så :

Tak skal du ha'
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ellers kan du deaktivere det menupunkt der hedder noget ala "Søg efter automatiske opdateringer". Det vil også afhjælpe problemet.
Af mknudsen
sonsora skrev:Hej.

Mvh.
Jesper
Det omtalte problem har før været diskuteret herinde, og jeg fandt denne løsning til mit P42X10Y.

Tryk på MENU knappen/indstilling/system/systemopdatering

Herinde skal "Auto-opdat.søgning i standby" stilles til FRA

Håber det hjælper på dit problem ;)
Af mknudsen
sonsora skrev:Hej!
Jeg har haft samme problem med samme TV (dog 42")
Jeg ringede til Panasonic og fik tilsendt et SD-kort med ny opdatering af firmware. Det hjalp. Fin gratis service. :)
Hvilken model var det?

Jeg har et P42X10Y og vil sådan set også gerne have mig en nyere firmware, hvis det kan lade sig gøre :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
If it aint broken don't try to fix it :)
Af mknudsen
yakken skrev:If it aint broken don't try to fix it :)
Jeg ved ikke om det der søgning i standby er aktiveret som standard, men hvis det er - så kan man vel godt tale om at det er en broken firmware der sidder i TV'et :)

Tror nu jeg spørger Panasonic til råds, så kan de vel også give et besyn på hvordan jeg kalibrerer svinet bedst muligt ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selve kalibreringen kan de nok ikke guide dig i. Brug de indstillinger vi har opgivet i testen af skærmen - de fungerer for de fleste.
Af mknudsen
Skulle lige prøve og lege med mit P42X10Y og nu er min Discovery, Zulu og TV2 Sport bla. væk - fandens osse :(

Hvad er det der sker?

Jeg foretager en fuld DVB-C autosøgning, men alligevel er det ikke alle kanalerne der dukker op.

Jeg har YouSee fuldpakken - anyone?
Af Tom-H
Samme her på mit panasonic, mange af kanalerne var væk, de lå så på nogen andre program pladser hvor jeg så har måtte flytte dem ned og bytte dem med dem som nu var væk.

Undrede mig også over førhen hvorfor nogen af kanalerne lå 2 gange på kanal listen, ville være rart hvis der kun lå 1 af hver kanal.

Tror i det kan løses ved at opdatere firmware eller noget? ellers må jeg ringe til panasonic, hvis nogen har nummeret til dem må i gerne skrive det her.
Af mknudsen
Tom-H skrev:Samme her på mit panasonic, mange af kanalerne var væk, de lå så på nogen andre program pladser hvor jeg så har måtte flytte dem ned og bytte dem med dem som nu var væk.

Undrede mig også over førhen hvorfor nogen af kanalerne lå 2 gange på kanal listen, ville være rart hvis der kun lå 1 af hver kanal.

Tror i det kan løses ved at opdatere firmware eller noget? ellers må jeg ringe til panasonic, hvis nogen har nummeret til dem må i gerne skrive det her.
Hvilken model har du?

Jeg har også kanalerne der ligger 2, nogle 3 gange i den samlede kanalliste - pisse hamrende irriterende :(

Jeg har skrevet til Panasonic, men på 3 dag nu - har de ikke svaret, fantastisk kundeservice!
Af John Nielsen
Hej mknudsen og Tom-H

I skulle vel ikke tilfældigvis bo i Århus området ?
Af mknudsen
John Nielsen skrev:Hej mknudsen og Tom-H

I skulle vel ikke tilfældigvis bo i Århus området ?
Tæt på - Randers 8900.

Kender du løsningen på mit problem?