Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af baek
Jeg skal til at købe nyt tv, men jeg er simpelthen i tvivl om hvilket jeg skal købe. Valget står mellem:

Samsung 40B8050
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1255341088

Samsung PS50B855
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1245146937

Dog havde jeg også kigget på 46B7070, men eftersom jeg ikke har læst særlig pænt om denne skærm har jeg fortrudt det.
Flere radio/tv forhandlere i Aalborg har ikke 8050 modellen på lager da de mener forskellen simpelthen er for lille. Havde det bare lydt sådan herinde, ville valget være meget lettere

Jeg er bange for at PS50B855 bliver for voldsom og vil virke for dominerende i min stue da jeg "kun" sidder 3 - 3.3m fra skærmen. Eller hvad mener i egentlig om det? Hvor langt sidder i fra jeres 40'' - 50''

Skulle der komme andre gode forslag gør det skam heller ikke noget. Jeg er bare vild med at samsung har vendt stikkene rigtigt bag på skærmen :)

Vh
Christoffer
Af lennon
Det er meget individuelt,om man synes at TV´et bliver for voldsomt m 50" i din siddeafstand - stuen - møblering osv.Men med et godt digitalt antennesignal kan afstanden som sådan sagtens bære en 50", så det er op til dig . .
Og hvis du ellers får en 855 uden støjgener, er det den du skal gå efter . Billedkvaliteten er ganske enkelt bedre end på 8050 .
Af TYBO
Med 3 meter synes jeg at en 50" med digital signal er perfekt.
MEN...du skal have ren digital signal.

Sønnike synes det er for langt væk så han sidder 1 meter fra 50"eren og nyder det.

Har du analog signal via antenneforenning så gå efter 40"
Af mknudsen
Jeg vil bare lige tilføje at jeg sidder max. 4 meter fra mit Samsung PS58B685 og det kan man sagtens vende sig til. Jeg gik fra et PS50Q91H og der er minimal forskel når man alligevel er oppe i den størrelse vil jeg mene.

Because size does matter :)
Af baek
Mange tak for svarene. Lige pt har jeg et lille 26'' så der bliver noget at vende sig til hvis jeg skal op i en 50''.
Det lyder bare som om det er 8050'eren jeg skal gå efter. Jeg sidder nemlig på en trist fælles antenne så signalet er nok ikke fantastisk.
Af thcleaner
jeg sidder 3.5 meter fra min ps50b555 og jeg synes den er lille smule for lille ville gerne havde haft en 58" hvis der havde været penge til det
jeg gik fra en 37" til en 50" det er voldsomt ud når kassen står i stuen men når den først hænger er det noget andet
Af thcleaner
jeg sidder 3.5 meter fra min ps50b555 og jeg synes den er lille smule for lille ville gerne havde haft en 58" hvis der havde været penge til det
jeg gik fra en 37" til en 50" det er voldsomt ud når kassen står i stuen men når den først hænger er det noget andet