Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NoCTuRE2
Hej,

Har kig på dette TV: (Samsung PS42B451)
http://www.redcoon.dk/index.php/cmd/sho ... _PS42B451/

Og fået oplyst af Redcoon at den DVB-T tuner som sidder i Tv'et er en MPEG4...

Dette lyder jo godt, da jeg gerne vil kunne se DR HD samt stadig kunne tage alle kanaler efter 2012...

Men er nu kommet til at tænke på om jeg med sikkerhed kan benytte den DVB-T MPEG4 tuner i DK? Har nemlig på fornemmelsen at TV'et måske er en europæisk model eller en engelsk... Modellerne som oftest findes i DK er hedder nemlig B450 eller B455...

Så mit spørgsmål er altså: Kan jeg benytte tuneren i DK uanset hvad?
Brugeravatar
Af truehorses
Hej

Den Mpeg4 der anvendes her i DK er en nyere og mere moderne version, end den der anvendes andetsteds....en nyere standard med mulighed for flere kanaler så vidt jeg ved.....

Risikoen er at du ikke får lyden med......
Af jacob586
Kontakt RedCoon og spørg! Der er noget der tyder på at MPEG-4 tuneren på Samsungs europæiske modeller virker i DK.
Under alle omstændigheder har du 14 dages returret ved køb på nettet
Af NoCTuRE2
Hmm... Har skrevet en mail til dem, men har ikke fået svar endnu... er bange for de måske ikk kan give mig et svar...

Men ellers må jeg jo bare benytte mig af mine 14 dages returret... dog pænt træls, da fragten hos dem koster 300 kr... men sådan er det jo...
Af SteffenH
Hej NoCTuRE2.

Hvorfor benytter du ikke bare deres online chat service ? Det har jeg gjort et par gange, og der er ikke gået 2 min før der har været et svar.

Hilsen Steffen
Af NoCTuRE2
Det har jeg også gjort, men de kan ikke oplyse hele modelnummeret for deres tv... men har fået svar via mail nu, og de oplyser at der ikke endnu har været problemer med de tv, som de har solgt til DK... så tager chancen og bestiller...
Af Ragnarok
Pas på.
Danmark benytter en anden MPEG4 standard end resten af europa. Du vil således ikke kunne bruge din DVB-C tuner(signal via kabel) men formodentlig vil din DVB-T (luft) virker.