Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har læst anmeldelsen af Samsung B855 50" her på siden og er faktisk blevet pænt lun på den, men overvejer dog 58" modellen.

Nogen der har noget godt eller skidt at sige om den, eller vil den stort set svare til 50" modellen?

På forhånd tak

// Karsten
Af bleze
Hej Karsten

Jeg har lige købt denne skærm og kan berette om 3 problemer. 2 som jeg har set på min egen (det 3 kan jeg ikke teste)

1. Summer helt vildt. Mit TV er produceret i Oktober måned. Denne summen er hørbar fra 10 meters afstand uden problemer og man skal skrue vildt op for at overdøve den.
2. 58" versionen har problemer med at man, ved fuld skærms materiale, kan se hvor de sorte bjælker er ved film - selv uden at have sent nogen film - altså ikke et retention problem. Dette er dog kun synligt ved bestemte lyse farver, men pænt irriterende.
3. Cinema Smooth funktionen virker ikke da lyset bliver skruet ca 10% op over hele linien. Dette har jeg ikke kunne teste da de åbenbart har lukket for denne funktion på nye TV?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan desuden læse den forumtråd, der er tilknyttet testen af B850. Der linkes til den nederst i anmeldelsen.
Af Karsten_DK
Mange tak for hjælpen Yakken og Bleze

Det gav jo lige 12 siders læsning, hvor der meste handler om brumme lyde/støj :s det kunne være man skulle kigge efter et alternativ, hvis sådan et findes inde for samme prisklasse, eller vente på en ordentlig løsning fra Samsung af, hvad angår støj.

Så må jeg leve lidt endnu med mit 23 år gamle TV på hele 26”, der jo som varslet ”gik i sort” her i weekenden. :(
Af samsungdk
Hej Karsten_DK

B855 skærmen er der lavet en løsning til , Den kan Prestige service løse Du ringer til Supporten på 70701970, Så kommer de ud til dig.

Det er absolute den skærm der laver det flotteste billede.

Mvh

Nicolai
Af lennon
samsungdk skrev:Hej Karsten_DK

B855 skærmen er der lavet en løsning til , Den kan Prestige service løse Du ringer til Supporten på 70701970, Så kommer de ud til dig.

Mvh

Nicolai
Nu er der nævnt både støj, - og skærmproblem . Er der løsning på støjproblemet ? ?
Af samsungdk
lennon skrev:

Mvh

Nicolai
Nu er der nævnt både støj, - og skærmproblem . Er der løsning på støjproblemet ? ?
Jepper ring nu til 70701970, så bliver det fixet.

SamsungDK
Af samsungdk
bleze skrev:Hvis summe problemet blev løst i Juni måned (http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1246267194) hvorfor har nye TV produceret i Oktober så stadig problemer med summen?
Hej B

Det skal jeg ikke kunne sige hvorfor, Det kunne være fordi der ligger nogle gamle på lager rundt omkring, Det ville være mit bud.

SamsungDK
Af bleze
Hej SamsungDK, "nogle gamle" hvad? Komponenter? I så fald arbejder fabrikken og service afdelingen dårligt sammen hvis de bruger komponenter som man ved har problemer, eller også tænker Samsung "går den så går den"?
Nu afventer jeg lige om problemet bliver bedre i løbet af nogle uger (indkøring) og imens venter jeg på mit prestige kort og så vil jeg tage fat i service afdelingen og få kigget på mine 3 problemer.
Af FLarsen
samsungdk skrev:
lennon skrev:

Mvh

Nicolai
Jepper ring nu til 70701970, så bliver det fixet.

SamsungDK
Hej SamsungDK

Ja de kommer ud, men det bliver ikke lavet. Meldingen til mig var at den ikke larmede mere end andre tilsvarende modeller og at et skift af kort lige så godt kunne føre til mere støj. Fair skal være Fair. Den larmede ikke så meget da Samsung manden var hos mig som normalt, men sådan er det jo altid.

Lidt groft skrevet er jeg jo ikke interesseret i hvor meget den larmer i forholdt til andre, men i forhold til hvor meget der er rimeligt. På 5 meters afstand med en nyheds udsendelse larmer tv’et mere end ikke tale lyde (flytte papir og andet utilsigtet støj der en sjælden gang kommer).

I en anden tråd linker daneinsg til nogle billeder af et Y board han har fået skiftet i sin 50”. Desværre er det ikke en løsning der tilbydes til min 58”. Det virker som om den eneste løsning er en lav selv løsning. Men jeg venter lidt endnu inden der eksperimenteres.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... &start=160

Se også side 12. Svar fra Samsung til mig om at Y board kun er til 50”

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... &start=220

MVH
En :(( Samsung PS58B855 ejer.
Af bleze
FLarsen, så er vi i samme båd. Jeg kunne godt tænke mig og høre om du også har billede fejlen hvor man ligesom kan se hvor de sorte bjælker er ved film når skærmen viser lyse farver. Den har de lidt sværre ved at løbe fra føler jeg og kan ikke undskyldes med retention.
Hvis de ikke kan fixe PS58B855 så vil jeg kræve at de leverer en ny model når den kommer på markedet uden disse fejl.
Dette er min 6 plasma og jeg er ved at blive sindsyg af den summen !:(
Af lennon
bleze skrev:FLarsen, så er vi i samme båd. Jeg kunne godt tænke mig og høre om du også har billede fejlen hvor man ligesom kan se hvor de sorte bjælker er ved film når skærmen viser lyse farver. Den har de lidt sværre ved at løbe fra føler jeg og kan ikke undskyldes med retention.
Hvis de ikke kan fixe PS58B855 så vil jeg kræve at de leverer en ny model når den kommer på markedet uden disse fejl.
Dette er min 6 plasma og jeg er ved at blive sindsyg af den summen !:(
Nu tillader jeg mig lige at svare for Flarsen, da jeg har set TV´et hos ham. Han har observeret bjælkefejlen,men finder det ikke voldsomt belastende. Støjproblemet er af en helt anden dramatisk karakter. Og det der kunne være interessant er om der er nyt fra Samsung mht en løsning ? Flarsen havde tekniker på besøg for ca en måned siden, mener jeg .
Af peterthinggaard
Jeg købte B855 i August måned, jeg havde også støj problemer med den i starten. Jeg ringede til prestige service, og nu er der ingen unormal støj.

Jeg er ovenud glad for dette TV, FANTASTISK billede både med HD og med digitalt signal.