Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DFU
Hej. Jeg har købt mig et 55" led fra samsung. Men når der er mørke scener eller når man skifter kanal er der lyse pletter eller plamager på skærmen. Det er ikke langs kanten, men forskellige steder inde midt i panelet. Er det normalt eller noget man skal få tjekket.

Det er yderst belastende når man ser film med mørke scener.

Mvh. Allan
Af AAKT
Jeg håber jeg kan være med på en lytter, da jeg overvejer samme skærm.

Allan, hvor og til hvor meget har du købt skærmen?
Af DFU
Har købt det i Hifiklubben til knap 21.000. Fik det til samme pris som i Elgiganten.
Af AAKT
Tak for svaret.

Har du på din (nordiske model) kunne sortere kanalerne?

Hvilket panel er det?
Af DFU
Har lige fået Canal digital, så ved ikke om det kan sortere kanalerne. Men der ekstremt godt billede på, og størrelsen er perfekt. DLNA funktionen fungere også perfekt, spiller alle de 1080i/P MKV filer jeg smider efter det. Så det er bare at købe det.
DFU skrev:Hej. Jeg har købt mig et 55" led fra samsung. Men når der er mørke scener eller når man skifter kanal er der lyse pletter eller plamager på skærmen. Det er ikke langs kanten, men forskellige steder inde midt i panelet. Er det normalt eller noget man skal få tjekket.

Mvh. Allan
Det er clouding, og vi har desværre set rapporter om, at det er mere hyppigt på store LED baserede LCD skærme. Hvis du ikke kan leve med det, så vil jeg anbefale dig, at returnere skærmen og finde en helt anden model - det vil nok ikke blive bedre ved blot at få en ny.
Af DFU
okay, troede kun det var lys langs kanten af panelet. Det er godt nok pænt meget, men synes det er et af de fjersyn med færrest fejl. Så jeg må vel leve med det. Der er ikke så mange andre alternativer.
DFU skrev:Hej. Jeg har købt mig et 55" led fra samsung. Men når der er mørke scener eller når man skifter kanal er der lyse pletter eller plamager på skærmen. Det er ikke langs kanten, men forskellige steder inde midt i panelet. Er det normalt eller noget man skal få tjekket.

Mvh. Allan
Hej DFU

Jeg har os selv oplevet det, Men det viser sig kun når man har Entertaintment mode sat aktivt. Dette er beregnet til Spille maskiner, Så prøv evt at ændre det.

Jeg har selv haft denne skærm.

Hvis du stadig oplever dette problem så skriv endelig til mig.

SamsungDK
Af DFU
Hvor finder man den indstilling henne?
Af samsungdk
DFU skrev:Hvor finder man den indstilling henne?
Hej

Send mig en mail.

SamsungDK