Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rymark
Hej alle,

Så fik jeg også fingrene i et X10... Ser sgu fornuftigt ud, men kan ikke lige greje, hvordan jeg får indstillet kanaler via DVB-C (har YouSee)?

Manualen siger ikke så meget, andet end at jeg måske skal vælge land: Sverige...?

Håber der er nogen, der kan hjælpe. Jeg får nemlig kun valgmulighed mellem DVB-T og Analog ;;)

/Rymark
Af mknudsen
Hvis det er en fuld kanalsøgning du leder efter så er den her:

MENU knappen -> Indstilling -> DVB-C indstillingsmenu -> Autosøgning -> Kanalvalg -> ENTER!
Af bananabot
Mener også man skal vælge Sverige eller Finland som land for at kunne aktiverer DVB-C menuen. Dansk kan stadig vælges som sprog. Dog skal man huske at rette undertekster samt lydspor til dansk for at få dansk kommentator på eurosport og danske stemmer på div. børnekanaler...
Af ThomasT1976
X10 har kun DVB-T, mens X10Y til nogle få hundrede kr mere også har DVB-C.

Jeg mener i hvert fald at det er sådan.
Af BrianH
mknudsen skrev:Hvis det er en fuld kanalsøgning du leder efter så er den her:

MENU knappen -> Indstilling -> DVB-C indstillingsmenu -> Autosøgning -> Kanalvalg -> ENTER!
Det er kun korrekt EFTER DVB-C er aktiveret i fjernsynet. Det er den tydeligvis ikke ikke når han skriver han kun har valgmulighed mellem DVB-T og Analog

DVB-C skal aktiveres, men jeg kan ikke huske hvordan
Af mknudsen
BrianH skrev:

Det er kun korrekt EFTER DVB-C er aktiveret i fjernsynet. Det er den tydeligvis ikke ikke når han skriver han kun har valgmulighed mellem DVB-T og Analog

Okay, jeg købte også mit lettere brugt - så jeg har aldrig skullet indstille det fra "grunden" af.

Beklager hvis jeg har været til mere forvirring end hjælp.
Af Tom-H
Hvis den X10 ellers kan modtage DVB-C, så er der inde under indstillinger for DVB-T et sted hvor man kan vælge og oprette DVB-C, kan ikke lige huske hvordan det stod, er et stykke tid siden jeg gjorde det.
Af tarok
BrianH skrev:

Reset tv' et til fabriksindstillinger - og sluk og tænd dit tv. Ved opstart sætter du land til Sverige eller Finland. Sæt sprog til dansk og undertektster til dansk.
Nu kan du ved kanalsøgning vælge DVB-C søgning.
Husk efterfølgende at slå "automatisk kanalopdatering" fra, da du ellers vil opdage, at enkelte kanaler vil forsvinde.