Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Lige et spørgsmål til et af samsungs super fla` fla`skærme :p
Ser blot at Samsung UE40B7020 (det må være "importmodellen") sælges i flere danske netbutikker.
Er det ok at købe den i forhold til 7050/7070-modellen?
Er der noget der ikke vil virke ordentlig her i DK eller er "sparet væk" el. lign. p.g.a importmodel-udgaven?
Ja, jeg spørger blot fordi der - så vidt jeg kan se - er henved et par tusinde kroner at spare på import-udgaven O_O
På forhånd tak for svaret (har ikke selv ku` finde svar ;;))
Af Amadeus
Jeg har købt en tysk model af 8-serien, og den virker fint. Har dog et problem med deres RF fjernbetjening, men det har ikke noget men parallelimporten at gøre.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Amadeus skrev:Jeg har købt en tysk model af 8-serien, og den virker fint. Har dog et problem med deres RF fjernbetjening, men det har ikke noget men parallelimporten at gøre.
Modtager du også de nye digitale kanaler og DR HD?
Af amarone
Ka` du fortælle mere om import-udgaven 8-serien; Amadeus?
Hvor har du købt den?
Jeg kunne da måske også være interesseret i den der modsvarer "den danske" 8050-udgave (B
Men igen: Er der problemer forbundet med at købe disse import-modeller? - F. eks på de punkter (og evt. andre punkter?) som Rasmus Larsen nævner?
:)
Af Amadeus
Ja, jeg har en Zaptor boks fra Stofa og det kører fint via HDMI kablet.
Af Amadeus
Der ikke været problemer med at se det danske fjernsyn overhovedet, heller ikke den nye DR HD kanal. Jeg har forstået det således, at når signalet kører igennem en modtagerboks, så er der ikke behov for tv'ets egne tunere mv. Det kører hos mig via HDMI ligesom med playstation eller DVD.

Det er købt hos Fleggard, og de har ydet en meget fin service og du har selvfølgelig returret, hvis det viser sig at tv'et ikke fungerer med det signal du bruger hjemme hos dig. Juridisk set er du som køber ikke stillet anderledes når du handler hos Fleggard - det er jo købt i DK.

--

kan i øvrigt tilføje at modellen hedder 8090 til efternavn. Men det har dansk menu. Hvis du skal opdatere firmware, skal du lige google modellen, og du kommer ind på en tysk samsung side, hvorfra du kan opdatere. Hvis du vil have dansk manual, kan du printe den ud fra Samsung DK hjemmeside.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hele humlen omkring importerede TV og dansk digital TV er jo netop brugen af de indbyggede tunere. Hvis der benyttes en ekstern tuner, så omgås alt hvad der hedder intern tuner i TV'et, så de erfaringer kan jo ikke rigtigt bruges hvis man gerne vil undvære en boks.

Jeg synes det er ret farligt blot, at proklamere at TV'et virker fint, når du ikke benytter de indbyggede tunere - alle TV vil fungere fint herhjemme, hvis du bruger en ekstern boks. Selv et gammelt CRT TV...
Af amarone
Hmmm :(
- Det undrer mig da lidt, at flere af netbutikkerne så også sælger de import-modeller, hvis man ikke kan bruge de(n) indbyggede tunere her i DK, men i stedet SKAL have "ekstra bokse". Jeg vil da godt undgå flere "bokse" end højst nødvendigt.
- Og mig bekendt bliver der da heller ikke gjort opmærksom på dette på de pågældende hjemmesider :s
Nå, "spiser li` brød til" og tænker over, hva` jeg så gør - ku` jo ellers ha` været rart at ha` sparet et par tusinde dask eller mere :p
Af Amadeus
amarone skrev:Hmmm :(
- Det undrer mig da lidt, at flere af netbutikkerne så også sælger de import-modeller, hvis man ikke kan bruge de(n) indbyggede tunere her i DK, men i stedet SKAL have "ekstra bokse". Jeg vil da godt undgå flere "bokse" end højst nødvendigt.
- Og mig bekendt bliver der da heller ikke gjort opmærksom på dette på de pågældende hjemmesider :s
Nå, "spiser li` brød til" og tænker over, hva` jeg så gør - ku` jo ellers ha` været rart at ha` sparet et par tusinde dask eller mere :p
ja det er noget værre pis at det skal være så dyrt at være dansker. Jeg tager gerne chancen, hvis der er mulighed for at spare nogle penge når jeg køber noget. Og uanset om mit indlæg er "farligt" så har jeg en løsning idag med en tysk supermodel, som fungerer fremragende + penge til overs :)

Held og lykke!
Af Gamei
ALT virker..

Mine forældre har lige fået en 40" 6000 led serie, og vi brugere tunere i tvet. Det hele virker, det er dansk og alle nye og gamle kanaler virker.. Så det er ingen fare ved at købe import udgaven :)
Af Ragnarok
Udenlandske TV modeller med indbyggede MPEG4 tunere vil ikke virke i Danmark.
I skal være opmærksomme på at Norden anvender en speciel version af MPEG4, således at DVB-C tunering i TV ikke vil virke hvis ikke mærket med MPEG4 Nordig. Det er således nødvendig med en boks for TV til at fodre den via HDMI for at kunne se digitale kanaler.
DVB-T (luft) vil formodentlig virke men ikke signal via kabel.
Af Dinsdale
Beklager Ragnarok, men det er ikke - nødvendigvis - korrekt, hvad du skriver.
Jeg har købt et UE40B8090, som ikke er en nordisk model, og jeg har absolut ingen problemer med at finde alle de digitale kanaler, og MPEG4 kanaler, som f.eks. DR HD, virker også perfekt.

Så vidt jeg kan se i servicemenuen på TV'et, kan man ændre det fra PAN/EURO til PAN/NORDIG (hvorfor ikke NORDIC?).
Som jeg har haft Samsung mistænkt for i lang tid, virker det som om, at det udelukkende er softwaren, der er forskellig i nordiske kontra europæiske modeller.

Indrømmet, Samsung giver en god service hvis man køber en "rigtig" nordisk model... men det manglede også bare, når man betaler 4-5000 kr. ekstra for at fjernsynets menu og manual er på dansk.