Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. G10 har en optisk udgang, ikke en optisk indgang. Du kan kun benytte phono-indgangen på TV'et, hvilket betyder at du skal bruge de 2 RCA (højre/venstre) udgange bagpå lydkortet og føre dem over i dit TV via et phono-kabel.
Af AD
Det ser ud som om at den eneste mulighed du har for at slutte lyd til er vha phono/rca stikkene der sidder i siden under hdmi indgang 3 og vga stikket, som jeg ser det har den ikke en optisk TOS indgang, kun en udgang.
Evt hvis du bruger et anlæg til at høre lyden normalt med, må du slutte lyden til der istedet for (hvis den har optisk eller coaxial indgang)

Hvis det ikke er muligt skal du have et minijack til phono kabel og sætte det i hoved tlf udgang på kortet og i førnævnte phono indgang på g10 som det her: http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.ph ... 502&type=0
Af AD
yakken skrev:Nej. G10 har en optisk udgang, ikke en optisk indgang. Du kan kun benytte phono-indgangen på TV'et, hvilket betyder at du skal bruge de 2 RCA (højre/venstre) udgange bagpå lydkortet og føre dem over i dit TV via et phono-kabel.
det var 2. gang... O_O ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forskellen er blot stikket i enden. Den ene passer til hovedtelefonstikket på dit lydkort, og den anden passer til RCA. Jeg ville tage RCA-udgangen, da denne ikke er forstærket ligesom hovedtelefonudgangen - dvs. bruge det kabel du selv linker til.
Af BlissY
Ok mange tak for hurtig besvarelse. Det vil jeg køre ud og hente så.
Af AD
Ja jeg havde sku ikke lige kigget så langt nede på siden at jeg så hvad den havde af udgange, så kun lige den hoved tlf udgang på fronten.
helt enig i at det er bedre bare at bruge et phono/phono kabel. ;)