Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marshall
Hej!

Jeg har hidtil kørt med digitalt tv via mit Panasonic 50" G10 igennem Yousee.

Her d. 1. november - opdaterede jeg hele kanallisten forfra.
Dog finder den ikke alle?
Den mangler bl.a. TV2 Zulu, TV2 Charlie, TV3+?

Jeg har prøvet nulstille fjernsynet forfra og sætte det op som Sverige. (Den vil ikke søge på DVB-C ved valg af Danmark).

Det virkede heller ikke.
Så sent som i dag, prøvede jeg opdatere kanallisten - den finder dem ikke.

Hvad går galt?

Har prøvet søge mere dybdegående og ved frekvenssøgning - sker der ikke noget! :s

Jeg har valgt 0700 for netværksid - som skulle dække Århus området?
Af therunemeister
Hvis du har et CI kort indsat, prøv at fjerne det. Kan du så finde kanalerne?
Af Marshall
Har ikke noget CI kort :S
Kører bare på DVB-C.
Af dkscan
Hvilken pakke har du?
Af Marshall
Jeg har den store kabeltv pakke ved Yousee.
Af molln
Hej !

Et tip du måske kan bruge:

Yousee skriver på deres hjemmeside flg:

"Hvis du har et tv med indbygget DVB-C modtager, skal du lægge 1 til det nedenstående nummer for dit område"

Så du skal måske prøve med netværksid 0701.

pøj-pøj!

/Keld.
Af John Nielsen
Hej

Det er korrekt at din netværksid skal være 701, men det løser ikke problemet.
Det ser ud som om YouSee har glemt at sende alle Mellempakkens digitale kanaler.
Mit gæt er at det bliver på 658 MHz når de kommer dertil.
Jeg har ikke fejlmeldt til dem, men en del af de fejl der har været med omkoblingen er blevt løst efterhånden.
Af Marshall
Okay tak for inputs guys!
Jeg tror lige jeg giver dem et par dage mere - ellers fejlmelder jeg hos Yousee.
Af choco
samme problem her....

Synes også det er lidt mærkelig at alle kanalerne ikke ligger hvor de skulle ifølge yousee. Fx 3puls har 770Mhz isf 807.25
Af John Nielsen
Hej Choco

Det er korrekt, fuldpakke kanalerne ligger på 714 og 770 MHz.
Det er kun mellem pakke kanalerne jeg har problemer med, alt andet ser ok ud.
Af choco
Jeg mangler også kun mellempakke. Igår prøvede jeg Århus drift på netværkID 10751, og så fandt den også de kanaler, krypteret: men kunne se dem alligevel. Da jeg tændte for tv-en idag kunne jeg ikke se dem mere. På Østjylland (701) viser den overhoved ingen kanaler fra mellempakke. Er det noget lokalt (jeg bor i Egå) eller gælder det hele Århus område?
Af mana
Jeg har samme problem. Jeg kan heller ikke modtage TV3+, kanal 5, Zulu etc...

Jeg har talt med YouSee i dag, og de ber' mig om at indtaste et netværksnummer (ID) - nemmelig, som det også er nævnt her på siden, nummer 700 eller 701.

Jeg ved ikke hvor man gør det på mit 40 Z5500 fra SONY. Er der nogen der kan hjælpe?

YouSee sender en tekniker ud i næste uge til at teste signalet.

VH/Martin
Af John Nielsen
Hej Mana

Listen med netværksid er for YouSee bokse, for fladskærme skal man lægge 1 til.
I det her tilfælde for Århus 700 + 1 = 701.
Jeg har prøvet begge dele og kan ikke få øje på forskellen, men derfor kan den jo godt være der.

Jeg glemte at et par af kanalerne i fuldpakken ligger på 690 MHz.
Der ser også ud til at være problemer med 514 MHz, hvor ZDF og infokanalen ligger.

Sony kender jeg ikke, men ellers plejer det at være fuld reset så det starter op som det blev leveret.
Af John Nielsen
Hej Choco

Jeg ved ikke hvor langt omkring fejlen findes, men det kunne se ud som ihvertfald Århus nord for jeg bor i Skødstrup.

Marshall og Mana angiver henholdsvis i Århus og Randers, så det kan godt være mere udbredt.
Senest rettet af John Nielsen 5. nov 2009, 20:02, rettet i alt 1 gang.