Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BadMan
Nu er det vist tid til at få udskiftet mit 52" Thomson bagprojektionstv.

Har længe fuldt med i debatten, men har ikke kunne beslutte mig hvad jeg skulle købe. Vill jo helst ikke gå ned i størrelse, så det er trods alt lidt af en udskrivning, når man skal op i de store størrelser.

I denne uge har Elgiganten tilbud på Samsung PS58B685 58" til kr. 14.999,- inkl. levering/montering. Jeg er stærkt fristet, primært pga prisen.

Jeg kan ikke rigtig finde anmeldelser af den pågældende model og i det hele taget synes jeg Samsung model numre er en jungle. Kan det sidestilles med model nummer: PN58B650. Jeg kan nemlig finde et par gode udenlandske reviews med denne betegnelse.

Hvad siger i til det? For og imod er velkomne! :)
(det er desværre ikke udstillet i Slagelse, så det er jo en satsning)

PS. Kan læse at flere har problemer med summen fra flere Samsung modeller. Hvordan har i fået det løst, er Samsung behjælpelige uden man skal til at sende/levere det ind til reparation - og er denne her model også omfattet af problematikken?
BadMan skrev:Nu er det vist tid til at få udskiftet mit 52" Thomson bagprojektionstv.

Har længe fuldt med i debatten, men har ikke kunne beslutte mig hvad jeg skulle købe. Vill jo helst ikke gå ned i størrelse, så det er trods alt lidt af en udskrivning, når man skal op i de store størrelser.

I denne uge har Elgiganten tilbud på Samsung PS58B685 58" til kr. 14.999,- inkl. levering/montering. Jeg er stærkt fristet, primært pga prisen.

Jeg kan ikke rigtig finde anmeldelser af den pågældende model og i det hele taget synes jeg Samsung model numre er en jungle. Kan det sidestilles med model nummer: PN58B650. Jeg kan nemlig finde et par gode udenlandske reviews med denne betegnelse.

Hvad siger i til det? For og imod er velkomne! :)
(det er desværre ikke udstillet i Slagelse, så det er jo en satsning)

PS. Kan læse at flere har problemer med summen fra flere Samsung modeller. Hvordan har i fået det løst, er Samsung behjælpelige uden man skal til at sende/levere det ind til reparation - og er denne her model også omfattet af problematikken?
Såvidt vides, så er det kun de super tynde Samsung's 800 serie, som har problemer med "støj" ikke de andre plasma skærme fra Samsung.
Billede kvaliteten på B650 skulle være tæt på B850 serien, så jeg ville ikke ha nogle betænkeligheder ved, at købe en 58B650
Af Supergris
Ubetinget DET bedste fladskærmskøb i den størrelse i Danmark p.t., så tøv ikke...
Begge mine brødre hare ét, så har set det med billede på!!!
Af BadMan
Jeg tog chancen og bestilte det :p

Desværre måtte jeg tage skuffet hjem fra den lokale Elgiganten, Slagelse - De sagde de ikke kunne leveres og ikke har kunne det noget tid. De ringede endda ind...

Jeg ville derfor lige give hovedkontoret en bemærkning da jeg kom hjem. Hvis de ikke kan leveres skal man jo ikke smide dem i sit tilbudsblad. Da jeg ringede ind og havde gjort mig klar til at puste mig op, fik jeg at vide at de havde masser på lager ;;)

Hvis alt går efter planen lander monsteret på mandag, og der var jo levering og montering med i prisen.

De havde det ikke udstillet i butikken, men havde derimod et af de nye flade Serie 8 58". Det var jeg godt nok ikke imponeret af, så det tegner jo selvfølgelig ikke helt godt :( - Det virkede gråligt, dårlig shadow detail og så flimrede billedet som man kender det fra de ældre 50Hz CRT tv. Sidstnævnte fatter jeg ikke, da det vel ikke burde være gældende for Plasma TV. Der kørte en Blue-Ray film på det, så er det forklaringen?
Af Nick_S
Den mest logiske forklaring på det, er vel nok at det er elgigantens sælgere der har indstillet på den :/

Jeg har den stående hvor jeg arbejder, og det er en fabelagtigt lækker skærm!
Af mknudsen
Jeg købte netop mit 685'er hos EL-Giganten, primært pga. prisen men også fordi jeg synes Samsung laver nogle utrolig lækre skærme, og kan desuden godt lide deres design samt menu'erne.

De skal dog ikke have ros for at det nu åbenbart ikke længere er muligt at sortere de digitale kanaler, men stadigvæk - et rigtig lækkert TV.

Jeg ved ikke om det er mig, eller også summer mit Plasma lige lovlig højt engang imellem, men det går hurtigt væk igen - ved ikke om det kun lige er 2-5 minutter i opstarten, dog stadig lidt irriterende.

Dog er det slet ikke nok til at ødelægge min bedømmelse, jeg vil give det 4 ud af 5 stjerner for en overall bedømmelse. ;)
Af BadMan
Ja, LG PS8000 i 60" var også i min overvejelser, men desværre kan Dustin ikke levere den. De forhandlere som rent faktisk kan levere den er en pæn sjat dyere, og så er det jo ikke helt lige så interessant.
Af JimmyH
mknudsen skrev:Jeg ved ikke om det er mig, eller også summer mit Plasma lige lovlig højt engang imellem, men det går hurtigt væk igen - ved ikke om det kun lige er 2-5 minutter i opstarten, dog stadig lidt irriterende.
Få det da bytte!

Mit 685 plasma er støjfrit, medmindre jeg propper hovedet ned bagved skærmen. Lyder som om du har fået mandags modellen...

Kan iøvrigt kun anbefale modellen, den er virkelig fed, og billedkvaliteten er i top. DR-HD (B (B (B

Jimmy
Af mknudsen
JimmyH skrev:
mknudsen skrev:Jeg ved ikke om det er mig, eller også summer mit Plasma lige lovlig højt engang imellem, men det går hurtigt væk igen - ved ikke om det kun lige er 2-5 minutter i opstarten, dog stadig lidt irriterende.
Få det da bytte!

Mit 685 plasma er støjfrit, medmindre jeg propper hovedet ned bagved skærmen. Lyder som om du har fået mandags modellen...

Kan iøvrigt kun anbefale modellen, den er virkelig fed, og billedkvaliteten er i top. DR-HD (B (B (B

Jimmy
Mandags modellen? Var det bare et funny udtryk, eller har der været problemer med nogle af modellerne?

Jeg tror bare jeg er ultra kræsen, og den summen jeg snakker om er nok ikke andet end når du stikker hovedet ned bag TV'et.
Af BadMan
Kan én af jer PS58B685 ejere bekræfte om der er CI (Common Interface) modul indbygget?

Det står ikke under specs hos Samsung, så nu bliver jeg pludselig lidt nervøs...
Af mknudsen
BadMan skrev:Kan én af jer PS58B685 ejere bekræfte om der er CI (Common Interface) modul indbygget?

Det står ikke under specs hos Samsung, så nu bliver jeg pludselig lidt nervøs...
Hvad er Common Interface?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det ikke har CI slot, så må det være det eneste TV på markedet uden. Du kan ikke se betalings-TV uden et CI slot.

CI er en "hul" til kortlæseren (CA modulet). I CA modulet sætter man selve dekoderkortet, som leveres af din TV-udbyder.
Af Bohn
I Elmutantens avis står der at den er Boxer godkendt- og med dette må der være CA-modul.

Mon Rasmus får dette TV på testbænken??