Duxar skrev:Ah, super. Jeg takker 
Synes nemlig ikke det så så skide godt ud som de praler med.
Jeg har et spørgsmål mere, hvis i kan hjælpe.
Hos min gamle fader, der har et gammelt fjernsyn, og en extern box med mpeg4 tuner. Kan han modtage drhd og se det? (selvom opløsningen selvfølgelig ikke er vist korrekt)
Og på dr1/dr2 er der en blå box midt på skærmen hvor der står "No Service" nogen ide om hvad det kan være?
Han modtager signalet via en stue antenne.
DR HD kommer naturligvis også an på Tv'et. Har man et Tv i den billigere ende, vil DR HD ikke fremstå lige så flot som på en større og bedre skærm. De største oplevelser med HDTV og Blu-Ray får man generelt på skærmen over 46-50 tommer.
Mht. din kære fader, så vil han godt kunne modtage de nye kanaler med hans mpeg4 boks, såfremt der er tale om en DVB-T boks. De skal så sendes videre til Tv'et, men sender han signalet videre med scart, vil han ikke kunne se DR HD. Her kræves HDMI og det har han formentlig ikke i sit gamle Tv?
At der kommer en boks op omkring no service på DR1 og DR2 må næsten skyldes, at vi nu er gået over til digitalt Tv. Han skal køre alle sine signaler igennem boksen i stedet for Tv'et, da Tv'et formentlig slet ikke har en digital tuner. Derfor har han kunnet modtage de analoge signaler frem til d. 31. oktober, men efter denne dato blev analoge signaler på stueantenne lukket.