Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke opgradere en eksisterende tuner til MPEG4. Så nej, det giver nok ikke mening.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke konvertere MPEG4 til MPEG2. Læs teksten i dit link igen - kortet kan IKKE bruges til Boxer og dermed ikke til det danske DVB-T sendenet.

Der findes ingen måde, at få eksisterende MPEG2 tunere (uanset type) til at virke med MPEG4 signaler herhjemme.
Af jacob586
Er der ikke forskel på hvad der kræves for at se DR's MPEG-4 og Boxer? Ellers forstår jeg ikke "boxer-godkendt" logoet.

Køb det dog og se om det virker! Du har 14 dages returret på varer købt på nettet. Og det skulle vel være nemt og billigt at sende et lille CA modul tilbage :-).

Når det er sagt, så er det godt nok en dyr løsning at give 900 kr for et modul når man kan købe en MPEG-4 boks for 500.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Problemet ligger i audioformatet, som er HE-AAC her i DK, men ikke i resten af Europa. Det vil ikke virke.
Af dkscan
Når du nu får at vide, at der ikke er nogen løsning, kan du så ikke bare acceptere det i stedet for at blive ved med at kredse rundt om problemet?

Hvis du ikke tror på de svar, du har fået, så køb dog et modul og prøv det selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du forsøger at købe et CA modul. Det er ikke det samme som, at snakke om forskellige tunere. CA-modulet sørger for, at dekoderkortet kan læses, men herhjemme er lydformatet kodet i et andet format end i andre lande, så derfor virker CA modulerne ikke herhjemme. Det er ikke et spørgsmål om tunere, men om kortlæsere. Du kan heller ikke købe et CA modul i Tyskland, og regne med, at det virker herhjemme - du skal købe specielle CA-moduler beregnet til det danske marked og til den specifikke udbyder du benytter.
Af jacob586
dkscan skrev:Når du nu får at vide, at der ikke er nogen løsning, kan du så ikke bare acceptere det i stedet for at blive ved med at kredse rundt om problemet?

Hvis du ikke tror på de svar, du har fået, så køb dog et modul og prøv det selv.
Nu har jeg ikke lige et TV hvor jeg kan afprøve modulet selv, så det må vel være op til oletorp om han stoler på Yakken.
Nu tror jeg man skal passe på med blindt at stole på alt hvad "eksperterne" her på siden skriver, det er jo ikke en brevkasse, men et diskussionsforum. Er det ikke tilladt at stille spørgsmål ved deres vurdering? Har tidligere set "ekspert" udtale at MPEG-4 tv købt i Tyskalnd vil ikke virke i DK - punktum! Men det er der så en del der sjovt nok gør alligevel :p
Af dkscan
Hvis man, som nogen af os, følger diverse fora omkring digitalt tv, så vil man vide, at spørgsmålet om modul til MPEG4->MPEG2 er stillet et utal af gange. Vel vidende, at der ikke er nogen brugbar løsning, og at information om dette kan findes mange steder, så er vi nogen, der efterhånden er lidt trætte af, at det bringes op igen og igen.

Se f.eks.:

http://www.recordere.dk/indhold/templat ... 6&zoneid=3