Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af cd150
Hej

Lg 42pq6000 og Panasonic TX-P42G10E

Jeg kigger på disse 2 tv, og har svært ved at bestemme mig.
Jeg læser at de roses mere eller mindre, især 10G får megen ros her.

Jeg har antenne på taget og får signalet derfra.

For så at søge flere oplysninger har jeg læst test i TÆNK som udgives af forbrugerrådet.

Til min store overaskelse opdager jeg at TÆNK nærmest kassere disse 2 tv.
TÆNK skriver :

Panasonic TX-P42G10E : Dette tv kan ikke anbefales. Farverne er forvrængede og der er meget støj i billederne. Højt strømforbrug.

Lg 42pq6000 : Dette tv er ikke godt nok.

Nu er jeg først rigtig forvirret .....
Af velsing
Jeg har lige netop haft nogenlunde samme overvejelser.

Mit valg var blot imellem PQ6000 og Pana X10, som er to mere lige kombatanter.
Jeg har nemlig ikke råd til g10, -som jeg afgjort ville vælge, hvis jeg var dig.
Jeg endte dog med et S10 som på mange måder minder om g10, da der kom et rigtigt godt tilbud...
Jeg er vild med designet på Lq'en, men meldinger om knap så godt sortniveau har afholdt mig, da jeg vægter dette meget højt.

Se tråden her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=13039

Held og lykke

Mvh Velsing
Af lysan
Jeg har haft først X10, så PQ6000 og endelig G10 hjemme i stuen. Jeg er enormt tilfreds med valget af sidstnævne, det er bare et dejligt TV.
Jeg bruger tagantenne, og signalet kan til tider være kritisk. Her viste LG'en sig at være for ufølsom. Jeg var desuden ikke tilfreds med LG'ens menusystem og TV'ets evne til at autotilpasse udsendelsernes format. Endelig var jeg træt af at skulle se på grå sidebjælker ved 4:3 udsendelser.
Giv lidt mere og køb et G10, det fortryder du aldrig! God tuner, dejligt at betjene, ingen formatproblemer, godt billede efter noget justering.
Af cd150
Hej alle

Mange tak for hjælpen, jeg er nu blevet meget klogere.

Stor ros til denne hjemmeside, jeg kan se i hjælper mange med seriøs vejledning.