Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kraller12
Hej. :)

Jeg havde besluttet mig for at købe en LG 1780q fra Fønikscomputer, men opdager så alle de dårlige anmeldelser de har fået. Så derfor er jeg nu betænkelig ved at bestille. De er nemlig de eneste der har skærmen (bortset fra EN anden, og der koster den lige 1k mere).

Alternativet er LG 1770H. Den er billigere og bedre.. Men kan altså bedre lide 1780q's design..

Det negative jeg har hørt om Fønix skulle være deres computere. Sådan en ting som en skærm, er jo som den er- så de har ikke indflydelse på kvaliteten af selve produktet. Og LG har zero bright pixel garanti, så der skulle fønix heller ikke være et problem.

Men hvad ville i gøre i min situation? Satse på Fønix, eller købe 2. prioritet ved en bedre forhandler?

mvh :)
Af SLL
Hejsa,

Jeg er selv midt i noget forhandler bøvl, med tilbagebetaling af penge. Så jeg kan ikke anbefale dig, at købe hos en forhandler med så dårlig support.
jeg ville ikke lade tvivlen komme til gode, mht. om den går eller ikke går. Så heller kikke efter en anden forhandler.

Udfra edbpriser's forhandler anmeldelser, ser det ud som om, at fønikscomputer sandsynligvis sender varen nogenlunde indenfor aftalte tid, og så kunne det tænkes, at kontakten til forhandler går i stå. Dog siger jeg dette, uden at vide noget bestemt. Jeg har aldrig handler hos føniks...

Problemerne starter sikkert først, hvis du skal have pengene tilbage for skærmen indenfor de første 14 dage, eller måske blot skal spørge firmaet om et eller andet, eller er utilfreds over et eller andet. Jeg har oplevet flere gange, at sådanne firmaer løber fra deres supporten.

Så hellere give 3-500 kr. mere for skærmen, eller måske tage et en anden model. ItButikken, Computersalg - har jeg ikke haft problemer med. Shg er vidst nok også kommet i topform. Getmore har jeg derimod haft store problemer med, men udelukkende dårlig support og svigt overfor mig... altså forstået på denne måde - "now we have got your money, so now f*** off". Det er lige bestemt på denne måde Getmore har opført sig i min sag.

Mvh. SLL
Af Kraller12
Okay, tak for overvejelserne... Jeg ville bare hellere vente lidt og se om den ikke kommer i en anden butik igen..
Mange taler om at de "gamle" computere og fladskærme skulle falde i pris, i denne måned. Men de har endnu ikke gjort det..
Så måske er 1780q en ugående model? synes bare det er underligt at kun 2 netbutikker i danmark har den...

mvh.