Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vikman
hej folkens jeg har en stueantene. min fladskærmn er ikke den nyeste. det er en samsung le32a336 med dvb-t og dvb-c og tror at det er kun mpeg2 tuner selv om der står at den er hd ready.
jeg har i det sidste års tid set digital tv. altså dr1 dr2 tv2 og dr opdate. og det har jeg også set idag til ca kl 1900. omkring det tidspunkt bestemmer jeg at søge efter ny programmer. ved søgning finder tvet mange nye programmer, og sletter de gamle. tja. og nu kan jeg ikke se tv. for min tv siger "hd understørres ikke" hvad skal jeg gøre? og hvordan kan jeg få de tidliger programmer tilbage? jeg har søgt op til flere gange efter ny programmer men uden held. på forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du burde fortsat kunne se DR1, DR2 og TV2 digitalt over din antenne. Disse er netop kodet i mpeg2. Er det en dansk variant af Tv'et eller er det købt som parallelimport?

HD Ready har dog intet med mpeg4 at gøre - desværre. Det burde naturligvis have været en del af specifikationen.
Af vikman
det er dansk fjernsyn jeg har. har købt den i fona. og den har indstillinger kun til dansk, svensk og norsk. men hvordan kan jeg få kanaler tilbage?