Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimschurmann
Hej,

Jeg købte i torsdags et kdl40we5 i sony center århus, og har opdaget at når jeg ser meget mørke scener i et helt mørklagt rum forekommer der lidt clouding i hjørnerne, hvilket irriterer mig en lille smule. Jeg har prøvet at kalibrere mig ud af det men det er ikke rigtigt lykkedes.

Spørgsmålet er om det bliver bedre hvis jeg ombytter det, eller er det en meget normal "feature" på we5? :)

Problemet er dog ikke større end hvis jeg har en lille lyskilde i rummet så ser jeg det ikke.

Nogen der har det samme problem og hvad mener i, skal jeg ombytte det eller ej - sony center har sagt "god" for at ombytte det hvis jeg synes problemet er for stort.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
WE5 deler vist panel med W5500, som også har clouding. Du vil med ret stor sandsynlighed ikke opnå noget ved, at bytte skærmen.
Af kimschurmann
De har da skiftet baggrundsbelysning fra w5500 til WE5 ikk?

Er der ikke noget med at sony's kvalitetstjek ikke er super gode og at der er forskel på hvor meget clouding der er på de enkelte fjernsyn i samme model?
Af farbruun
Jeg har også prøvet at få lidt input omkring "hvordan man skal forholde sig i en anden tråd".

Jeg har købt en Z5500 skærm, som også har noget clouding. Og selvom det også kun er noget jeg ser, når jeg (sjældent) har en mørklagt stue, så irriterer det mig en del.

Er der ikke konsensus om, at Z5500 har mindre clouding end W5500.

(Mener heller ikke WE5 og W5500 har helt samme panel)
Af tarok
farbruun skrev:Jeg har også prøvet at få lidt input omkring "hvordan man skal forholde sig i en anden tråd".

Jeg har købt en Z5500 skærm, som også har noget clouding. Og selvom det også kun er noget jeg ser, når jeg (sjældent) har en mørklagt stue, så irriterer det mig en del.

I andre anmeldelser rundt om, nævndes at WE5 har bedre synsvinkel end W5500 og mindre tendens til clouding, så helt samme panel kan det ikke være. Måske er WE5 en videreudvikling af W5500?
Senest rettet af tarok 02 nov 2009, 16:01, rettet i alt 1 gang.
Af farbruun
tarok skrev:
farbruun skrev:Jeg har også prøvet at få lidt input omkring "hvordan man skal forholde sig i en anden tråd".

I andre anmeldelser rundt om, nævndes at WE5 har bedre synsvnkel end W5500 og mindre tendens til clouding, så helt samme panel kan det ikke være. Måske er WE5 en videreudvikling af W5500?
Netop.

Hverken Z5500 eller WE5 bruger samme panel som W5500.

Og nu er der 2 brugere som har problemer - men godt nok 2 forskellige skærme (der begge har andet panel end W5500 - og som begge er dyrere/nyere).

WHAT TO DO ?
Af kimschurmann
Så vidt jeg kan se har egde led tv større problemer end we5 - så jeg tror bare jeg lever med det og sætter lidt lys op bag skærmen, så bliver det mindre tydeligt :)
Af kimschurmann
Er der nogen der har et WE5 der ikke clouder lidt i hjørner? Er der nogen chance for at det bliver bedre hvis jeg bytter det? :S

Det nager mig lidt må jeg indrømme...
Af kimschurmann
Ingen der ved noget?