Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tom-H
Er der andre der har sort skærm på HD kanalerne på DVB-C kabel.

Eneste af HD kanalerne der er billed på og som virker er DR HD. De andre HD kanaler som jeg skulle ha i mit udbud (kanal5, TV2 Film, TV2 Sport,) ja dem er der sort skærm på ::l

Jeg har et panasonic TX-P42GA11, og næsten hvergang jeg har være inde i indstillinger på DVB-C kanal listen så skriver den efter et stykke tid, der er fundet nye kanaler, tryk OK for at opdatere kanal listen.

Men når jeg så bagefter tjekker kan jeg ikke se den har fundet/ tilføjet nogen nye til listen. Inde på listen har jeg nemlig fjernet flueben ved alle dem som der ikke er billed på, dem som kræver særligt abb. - så hvis der skulle være kommet nye til så skulle der ligge nogen nye med flueben ved og det gør der ikke, der er kun dem jeg har flyttet ned på den kanal plads hvor jeg vil have dem liggende.

Lidt træls den kommer med den melding så ofte, men håber at det blot er fordi de stadig roder med tingende og at det ikke er helt på plads endnu.
Af dimzen
Samme her, har Yousee i Skive :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Med skiftet til de nye digitale kanaler blev mange andre kanaler flytter rundt. Har I lavet en ny kanalsøgning og herefter slået "Søg automatisk efter opdateringer" fra? Så skulle TVet holde op med at finde alt muligt nyt hele tiden.
Af Tom-H
yakken skrev:Med skiftet til de nye digitale kanaler blev mange andre kanaler flytter rundt. Har I lavet en ny kanalsøgning og herefter slået "Søg automatisk efter opdateringer" fra? Så skulle TVet holde op med at finde alt muligt nyt hele tiden.
Det jo det min har gjort op til flere gange nu, altså lavet en kanal søgning, det gør den hver gang den skriver "der er fundet nye kanaler, tryk ok for at opdatere kanal listen"

På oversigten kan jeg heller ikke finde nogen der hedder TV2 Film HD, nu ved jeg ikke hvordan de har valgt at skrive navnet på den, men de eneste som ligger der er den alm. digitale TV2film.

Ifølge oversigten som vores antenneforening har sendt ud skulle den ligge på kanal 65, men det kan jeg ikke bruge til noget da de ligger på helt andre høje numre på mit panasonic. Der ligger numrene mellem 1000 - 1100 og opefter, jeg flytter så dem hvor jeg har billed på ned på mere normale numre, 1, 2, 3 osv.
Af dimzen
Mit TV laver søgning, når den er i standby (fandt jeg ud af) og har prøvet manuelt at søge på Pc'en.

Måske har Yousee bare ikke fixet det færdig endnu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tom-H skrev:Det jo det min har gjort op til flere gange nu, altså lavet en kanal søgning, det gør den hver gang den skriver "der er fundet nye kanaler, tryk ok for at opdatere kanal listen"
Ja, og derfor skrev jeg også, at du skulle gå ind og slå de automatiske opdateringer fra. Så søger den ikke efter nye kanaler om natten, og du får ikke den besked hver gang du tænder dit TV.
Af Tom-H
yakken skrev:
Tom-H skrev:Det jo det min har gjort op til flere gange nu, altså lavet en kanal søgning, det gør den hver gang den skriver "der er fundet nye kanaler, tryk ok for at opdatere kanal listen"
Ja, og derfor skrev jeg også, at du skulle gå ind og slå de automatiske opdateringer fra. Så søger den ikke efter nye kanaler om natten, og du får ikke den besked hver gang du tænder dit TV.
Okay vil jeg prøve se om jeg kan finde, mit tv er faktisk tændt næsten 24/7. Men egentlig er det meget rart at den melder hvis der er nye kanaler, og jeg har ikke set den gøre det i dag så det kan være den er faldet til ro.

Jeg vil istedet prøve og søge manuelt efter den TV2Film HD, den skulle nemlig ligge på K65, jeg kan bare ikke se på min hvad nummer de har, kun at de ligger på de høje numre som skrevet oven over. Og der hvor jeg kan se info om en kanal står det skrevet som frekvens mhz og ikke som K65 osv som det står i oversigten fra min antenneforening. Hvis jeg kan finde ud af hvilken frekvens den TV2Film HD ligger på kan jeg måske søge den ind manuelt.
Af dkscan
Tom-H skrev: Jeg vil istedet prøve og søge manuelt efter den TV2Film HD, den skulle nemlig ligge på K65, jeg kan bare ikke se på min hvad nummer de har, kun at de ligger på de høje numre som skrevet oven over. Og der hvor jeg kan se info om en kanal står det skrevet som frekvens mhz og ikke som K65 osv som det står i oversigten fra min antenneforening. Hvis jeg kan finde ud af hvilken frekvens den TV2Film HD ligger på kan jeg måske søge den ind manuelt.
http://www.teracom.se/?page=2119 kan du se sammenhængen mellem kanalnummer og frekvens.
Af dimzen
Lige prøvet at opdatere igen, stadig sort skærm på K5 HD, 2film HD & 2sport HD :(

En ting der undre mig, er at jeg slet ikke skal bruge netværks ID på Pc'en, når jeg finder de digitale kanaler :o
Den finder godt nok nogle kanaler 2 gange...

PS. bruger DVBViewer & WinTV-HRV930c
Af Guruen
Jeg har oplevet det samme. Et opkald til Yousee og de gav mig et nyt ID. Deres hjemmeside var forkert.... :-)

Alt virker perfekt nu.
Agsi skrev:Har lige tilmeldt mig yousee plus. Kan tage alle kanalerne undtagen tv2film HD som ikke fremgår af den digitale kanalliste.
Har andre også problemer med at finde tv2film HD på den digitale kanalliste ?
Ja jeg kan heller ikke finde tv2film HD på min kanal liste, fatter ik hvorfor.
Af Tom-H
dkscan skrev:
Tom-H skrev: Jeg vil istedet prøve og søge manuelt efter den TV2Film HD, den skulle nemlig ligge på K65, jeg kan bare ikke se på min hvad nummer de har, kun at de ligger på de høje numre som skrevet oven over. Og der hvor jeg kan se info om en kanal står det skrevet som frekvens mhz og ikke som K65 osv som det står i oversigten fra min antenneforening. Hvis jeg kan finde ud af hvilken frekvens den TV2Film HD ligger på kan jeg måske søge den ind manuelt.
http://www.teracom.se/?page=2119 kan du se sammenhængen mellem kanalnummer og frekvens.
Passer de frekvenser også til YouSee ?
Af dkscan
Tom-H skrev:
dkscan skrev:http://www.teracom.se/?page=2119 kan du se sammenhængen mellem kanalnummer og frekvens.
Passer de frekvenser også til YouSee ?
Ja.