Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DCA
Hej

Undskyld, hvis dette spm er painfully obvious...

Vi har et Pana 42G10E, med comx som kabeludbyder.

Op til i dag, havde vi en masse analoge kanaler, og 4 (DR, DR2, TV2, DR UPDATE) digitale.

Jeg troede, at i dag ville jeg vågne op til, at alle kanaler ville være digitale.

Efter at have "rebootet" fjernsynet, er det imidlertid sådan, at intet er ændret overhovedet. De 4 kanaler, med undtagelse af DR UPDATE, som er væk, er stadig digitale og alle andre er stadig analoge.

Er det bare sådan, det skal være?

Jeg kan heller ikke finde de nye DR kanaler overhovedet.

Mvh.
DCA skrev: Jeg troede, at i dag ville jeg vågne op til, at alle kanaler ville være digitale.
Slukningen af de analoge signaler handler kun om modtagelse via egen antenne.
Kabel-tv har typisk ikke nogen dramatiske ændringer bortset lidt rokeren rundt på kanalerne for at få plads til de nye DR-kanaler.
Af DCA
Tak for svaret, jeg var godt klar over, at man kunne beholde sit gamle 4:3, hvis man ville det.

Troede bare, der ville være en kvalitetsforskel.
Af DCA
dimzen skrev:Se her:
"Abonnerer du på Basis- eller Fri Modul-pakkerne, får du DR1, DR2, TV2
og DR-Update i digitalt format. "

Taget fra:
http://www.comx.dk/Render.aspx?PageId=252

Måske får du ikke mere hos Comx?
Har tænkt det samme, troede dog, at jeg ville få Ramasjang, og de kanaler, som tidligere var analoge (hæslig kvalitet) ville blive digitale.

Jeg ringer til dem i morgen.

Tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
DCA skrev:
dimzen skrev:Se her:
"Abonnerer du på Basis- eller Fri Modul-pakkerne, får du DR1, DR2, TV2
og DR-Update i digitalt format. "

Taget fra:
http://www.comx.dk/Render.aspx?PageId=252

Måske får du ikke mere hos Comx?
Har tænkt det samme, troede dog, at jeg ville få Ramasjang, og de kanaler, som tidligere var analoge (hæslig kvalitet) ville blive digitale.

Jeg ringer til dem i morgen.

Tak.
Ramasjang, DR K og DR HD er ikke det man kalder must-carry, hvilket i korte træk betyder, at Tv-distributørerne ikke skal sende dem over deres net. DR1 og DR2 er derimod must-carry kanaler.

Derfor afhænger det lidt af din udbyder, her ComX, og du skal - som du selv er inde på - kontakte dem for at høre hvordan det helt præcis står til.