Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pekr
Jeg har et Panasonic P42X10 TV. Der står der er mpeg4 tuner i, men virker den til det danske dvb-t signal?

Venligst
Peter
Af Mons
Hej Peter

Hvis din Panasonic TX-P42X10 er en Y-model - altså: TX-P42X10Y - så er de digitale tunere tilpasset det danske marked. Her er tale om DVB-T (til antnne) og DVB-C (til kabel).

Hvis det derimod ikke er en Y-model, er der tale om en parallelimporteret skærm der ikke har DVB-C tuner, men kun DVB-T tuner indbygget.. Hvorvidt sidstnævnte understøtter den danske standard er jeg ikke sikker på..
Af Sten
Skal de andre TV fra Panasonic også have et "Y i enden", for at man er sikker på, at det er den rette MPEG4 til danske forhold?
Af Ponduus
Nej. Det gælder kun for X10. De andre skal bare have et "e" til sidst.
Af Mons
Det er kun C10 og X10 serierne der skal ende på Y. Det er HD-readyskærmene.

FULL HD skærmene skal i stedet ende på E.
Af pekr
Jeg fik sat min antenne til, og jeg kan ikke se mpeg4 kanalerne :-( Selvom der er mpeg4 tuner i, så må det være fordi det er en parallelimporteret skærm. Kan dette løses, eller skal man have fat i en boks eller et andet tv?
Af Abuu
Har du under DVB-T menuen tilføjet DVB-T HD kanaler?
Af BrianH
pekr skrev:Jeg fik sat min antenne til, og jeg kan ikke se mpeg4 kanalerne :-( Selvom der er mpeg4 tuner i, så må det være fordi det er en parallelimporteret skærm. Kan dette løses, eller skal man have fat i en boks eller et andet tv?
Bag på dit tv står der DVB-T (mpeg2) DVB-C, hvad jeg tolker som at der kun er mpeg-2 i DVB-T tuneren, mens DVB-C har mpeg4