Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vtviking
Jeg har 2 spørgsmål ang. sort skærm/ DR Kanalerne..

1. Mine forældre har stueantenne til deres TV og ejer et Fladskærm med DVB-T tuner.. Burde de så ikke kunne se TV i dag eller hvad har jeg misforstået ? For de har bare sort skærm.

2. Jeg har selv et TV med både DVB-T og C tuner i. Men jeg kan kun se DR Ramasjang og Kultur og det er kun på analog. DR1, update og TV2 virker fint på Cable tuneren.
Hvad er det der er problemet her ? burde der ikke både være flere kanaler og burde de ikke være digitale ? (jeg har stofa kabel)

håber på gode og venlige og informative svar fra jer :)
Af nkbitsch
Kan svare på spørgsmålet vedr. dine forældres problem.

De skal lave en ny kanalsøgning så virker kanalerne igen (der er blevet rykket rundt på kanalerne efter skiftet til fuldstændigt digitalt).

mvh

Niels
Af steen_c
det kan være din forældre lige skal op og rette på antennen, mod den nærmeste tv2 antenne, og ellers søge kanaler igen.
hvis fjernsynet har dvb-t (mpeg4) så burde det ikke være noget problem og finde kanaler. hvis den har dvb-t mpeg2 kan den kun tage dr.dr2.tv2

dr ramasjang og dr k er kun digitalt, det analog signale er væk, slukket, hvis du tager det analog, så er det igennem yousee, cabel, stofa eller andre udbyder.

håber det hjalp lidt
Brugeravatar
Af truehorses
For lige at præcisere...

Med egen antenne enten en tag/loft model eller en stuemodel
også kaldet DVB-T

Alle kanaler sendes nu digitalt...

Mpeg2 kan modtage DR1 DR2 TV2 Tegnsprogskanalen + Synstolkning

Mpeg4 Samme + DR HD + Ramsjang + Folketinget + DR K + Update

Alle disse er Free to Air programmer....og kræver IKKE en udbyder
Af vtviking
Jeg har fundet løsningen på mit eget problem :D den kom selv senere og ville opdatere listen.

Jeg troede kun det krævede MPEG2 for at få Ramasjan og Kultur eller sender de også i HD ?

Han lavede en ny kanalsøgning her i eftermiddags men den fandt ikke noget.. Kan prøve at nævne det med antennen.. Er det noget man selv bare lige kan rode med ?
Af dkscan
vtviking skrev: Jeg troede kun det krævede MPEG2 for at få Ramasjan og Kultur eller sender de også i HD ?
De sendes kun i SD men med MPEG4.
Af Tom-H
nkbitsch skrev:Kan svare på spørgsmålet vedr. dine forældres problem.

De skal lave en ny kanalsøgning så virker kanalerne igen (der er blevet rykket rundt på kanalerne efter skiftet til fuldstændigt digitalt).

mvh

Niels
Dem der lå på mit tv under DVB-T de er også væk, og laver jeg en ny søgning på den finder den intet.

Det dog ikke noget problem da jeg har kabel tv via yousee og kan se alle de digitale på DVB-C, jeg undrede mig bare over at den ikke kunne finde nogen på DVB-T.
Af vtviking
Noget mystisk er at min kæreste har Philips PFL5321 i 26" og den har så vidt jeg ved ikke MPEG4. Men hun kan sagtens se Ramasjan og kultur ! Hvad skyldes det ?
Af dkscan
vtviking skrev:Noget mystisk er at min kæreste har Philips PFL5321 i 26" og den har så vidt jeg ved ikke MPEG4. Men hun kan sagtens se Ramasjan og kultur ! Hvad skyldes det ?
At hun ser det via kabel-tv?