Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lubek
Hej jeg har et par spørgsmål om samsung b850

1: er b850, compitabel med mit yamaha-ysp 4000 ligesom min pan px80. f.eks at det automatisk når fjernsyent tændes

2: har b850 stadig de store problemer med brummen eller har de ordent det

mange tak :)
Af Sten
Samsungs produkter er ikke kompatible med YAMAHA's YSP'ere, såfremt det er VIERA systemet du tænker på. Det er kun Panasonic's produkter der kan det.

Alternativ løsning er en multi fjernbetjening fra eksempelvis Logitech's, hvor du kan "kode" fjernbetjeningen til, at dine enheder tændes i en bestemt rækkefølge. Her kan det omtalte Samsung TV være med.
Af lubek
okay ja det giver jo panasonic v10 en kæmpe fordel over b850, bare ærgeltigt at der ikke er gjordt mere ud af designet
Af Sten
Jeg synes nu, at V10'eren er et flot TV modsat deres billigere modeller fra Panasonic. I min optik er Samsung for meget plastik look og "bling-bling", men det er naturligvis en smagssag.
Af lubek
jeg må indrømme at da jeg søgte på google så V10 utrolig folt ud, det ligenede at skærmen gik helt ud og fungedrede som kant, men istedert ligner den rigtigt meget mine forældres pz85
, så må indrømme at jeg er meget skuffet over designet
Af Sten
OK! Har du set TV'et "in natura"?

Det bliver den faktisk "kønere" af. ;)
Af lubek
Nej jeg har set det her billede på google http://www.productwiki.com/upload/image ... series.jpg
også bagefter det her på flatpanels http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1244460230

på det første synets jeg, at man har lavet et design med en minimal side ramme, hvilket jeg syets ser ekstremt lækkert ud. Men når man ser det IRL ligner det efter min mening de andre fra pana

Men hvorfor duer yamaha og samsung ikke sammen, han yamaha og panasonic et sammerarbejde
Af Sten
Nu kan jeg godt følge dig! Ja, der bliver ofte manipuleret med billederne, og du har da ret i, at billedet iht. dit første link ikke helt stemmer overens med virkeligheden. LG "romantiserer" også deres billeder og betegnelser. Eksempelvis er de begyndt at kalde nogle af deres seneste TV for "rammeløs" (læs: frit oversat). Og hvis der noget de ikke er, så er det rammeløs. Du læser også, at mange fabrikanter opgiver en dybde på deres fladskærme på 2 - 3 cm. Nuvel, det er da også korrekt ... helt ude ved kanten på fronten. Men måler man et og samme TV på midten, så har vi en dybde på 6 - 9 cm.

Ja, producenterne forsøger med alle midler at fange forbrugernes opmærksomhed.

YAMAHA og Panasonic har et samarbejde mht. integrationen af deres respektive enheder.
Af lubek
Så vil det sige at mit anlæg, kun er compitabel med panasonic's modeller.

Har du da V10 eller bare set det. For lige nu står valget meller V10 og samsung B850
Af Sten
Til dit første spørgsmål: korrekt! Men som nævnt tidligere i tråden, det kan løses med en multi fjernbetjening. De er i øvrigt oftest bedre end dem som følger med et TV mht. afstand og retningsbestemthed.

Ja, jeg har set V10'eren hos TapeConnection. Jeg synes, det er flot.
Af lubek
okay mange tak
Af kskruger
lubek skrev:jeg må indrømme at da jeg søgte på google så V10 utrolig folt ud, det ligenede at skærmen gik helt ud og fungedrede som kant, men istedert ligner den rigtigt meget mine forældres pz85
, så må indrømme at jeg er meget skuffet over designet
Jeg vil give dig ret i, at V10 ikke ser så flot ud i virkeligheden, som det gør sig på billeder. Dertil er selve skærmen grå i slukket tilstand, mens rammen er sort, hvilket hellere ikke gør det bedre. Dog må man sige, at at V10 stadige er langt flottere end de andre panasonic modeler.
Af lubek
ja men der skulle heller ikke meget til at slå dem, men når jeg nu spiller meget ps3 og ser meget fodobld er det så ikke V10 der er en af de førende