Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hansen09
Hej'sa
har haft boksertv i noget tid og skulle så i dag i gang med de nye kanaler måtte resette boksen for finde dem, mit problem er at mange af kanalerne viser sort kant i vær side og bund hvilket er træls at se Discovery som ikke fyler så meget på mit tv "ikke fladskærm" har vært inde i opsætningen men det er ok, er det kun mig der har det problem ?

PS. har prøvet boksertv men umuligt at komme igenem
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis det er selve filmudsendelser, så husk på, at disse netop er skabt i et format der er bredere end traditionelt widescreen. For at disse ikke strækkes uhensigtsmæssigt skal der stadig være sorte bokse i top og bund.

Hvis det sker på alle kanalerne, så tror jeg det er boksen du skal have rodet med. I opsætningen må der næsten være en indstilling kaldet format. Den bør også findes et sted på fjernbetjeningen.
Af hansen09
hej
jo men det er først i dag at der er sorte kanten i siden på boksertv kanalerne, den står til 16/9 og ja der en omskfter på den fjernbetjening der er med boksen men der sker ikke noger når jeg skifter på den, det er sku træls at se på et 20" billede når man har et 32" tv :(
Af hansen09
på Discovery er der ca en 6cm sort kant hele vejen rundt